opweg naar Canberra - Reisverslag uit Hahndorf, Australië van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu opweg naar Canberra - Reisverslag uit Hahndorf, Australië van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu

opweg naar Canberra

Door: De razende Reporter

Blijf op de hoogte en volg Ellis

29 September 2009 | Australië, Hahndorf

Opweg naar Canberra!
Gisteren 28-09-2009 moest ik weer aan de slag na mijn weekendje kangaroo Island! Annika was vrij dus was lekker druk in mijn 1tje. Nou ja 1tje Di loopt ook rond als een kip zonder kop, net alsof ze alles goed georganiseerd heeft maar meestal als Di er is word het 1 grote chaos! Dus heb ik besloten dat ik vanaf nu de leiding neem over Di hahaha! Mmm beetje scary want hoe zou ze reageren als ik haar zeg wat te doen, eigenlijk ging het best goed en kwam ze tot de conclusie dat sommige dingen misschien handiger zijn dan haar eigen gewoontes die ze al eeuwen aan houd!
S’ochtend ben ik mee geweest naar Megan Jones waar Wendy dresuur les had met Dancer en storm. Daarna als een gek naar huis gescheurd paarden op de wei gezet en toen ben ik fred gaan rijden. Best grappig, we zijn eigenlijk vijanden maar het rijden ging redelijk goed! We waren even vrienden! Daarna snel wat stallen uitgemest en tussendoor paarden opgezadeld voor Wendy. Ook al wat spullen in de vrachtwagen gestopt zodat Di het niet meer kon doen hahah dan weet ik tenminste waar het is, Di is nogal onlogisch met inpakken en stopt de belangrijke dingen achterin, onderin, verweg.. en de onbelangrijke dingen vooraan! Hahaha tja nu hebben jullie misschien een beetje een beeld van haar! In iedergeval voor ik het wist was het al half 3, lunchtijd dus! Snel een sandwich klaargemaakt want Dobby staat ook nog op het programma om te rijden en ik was van plan een beetje optijd te stoppen!
Dobby tijd!!! Dobby is altijd door ashely gereden, en ik weet niet wat hij er mee gedaan heeft maar dobby heeft links een heel beton blok in zijn mond denk ik.. en ook niet vooruit te branden als je niet constant been geeft! pfff echt echt echt heeeeel sterk… na een 45 minuten kon ik eindelijk voltes rijden, en een beetje buiging vragen! Wendy heeft een goede oefening, met vier balken in een volte waar je dan overheen galoppeert en dit dan afwisselt met 3 en 4 galop sprongen tussen de balken. Best moeilijk met dobby maar het is een goede oefening ook voor mij, je moet namelijk een constant ritme hebben en de goede lijnen rijden! Wendy was overigens tevreden en morgen heb ik dus een springles op dobby! Na bijna anderhalf uur dobby was het voertijd! Gelukkig had ik alles al klaar dus hoefde ik ze alleen nog maar binnen te lokken met mijn overheerlijke avondmaal…. Brokken en hooi! Tegen half 7 was ik klaar, snel omgekleed en toen zijn we gezellig uiteten geweest met zijn allen!
Vandaag 29-09-09…. Vrachtwagen klaarmaken voor vertrek!! Eigenlijk niet veel boeiends te vertellen over vandaag, we zijn druk bezig geweest alles zo goed mogelijk te organiseren voor onze reis van 3 weken. Ook heb ik een springlesje dobby gehad waar ik eigenlijk best tevreden over was, en Wendy ook! We denken dat dobby misschien het licht heeft gezien! Hij was redelijk los, en niet zo heel sterk als gister… ook de volte oefening ging redelijk goed, linksom nog wat probleempjes met de lossgelassenheit ;-) en het ritme.. maar ellis heeft zelf een dikke vette oxer gesprongen met witte tonnen eronder!! jaja was best trots, dobby is ook nog best groen… en is heeeel anders dan ervaren thor die mijn probleempjes oplost!
Het is nu 9 uur s’avonds en we zijn net vertrokken richting canberra (23uur rijden) waar we zowel spring als eventing wedstrijden zullen doen! Wordt leuk! En ik denk dat deze weken omvliegen! We komen dan terug op een maandag en de volgende dag zal ik dan weer terug vliegen naar het nederige Nederland!
Eerst nog even genieten!!!
Jullie horen hopelijk snel weer van me!!
Xxxx ellis!

  • 29 September 2009 - 14:58

    Margriet:

    Hoi Ellis, jij hebt weer een lange reis voor de boeg lees ik. Nog drie weken even hard werken meid en dan kom jij gelukkig weer naar Nederland want wij missen jou ook hoor. Nou die di is ook een lekkertje maar goed dat jij de leiding neemt kan ze nog wat van jou leren. Ik heb ook nog even een stukje op undercover gereden ging heel goed totdat Lisa hem liet galopperen ha ha viel er bijna af. Een fijne reis en geniet er nog maar goed van.Veel liefs xxxxx

  • 29 September 2009 - 15:24

    Je Grootste Fan ;-):

    Dushi, wat ben je weer lekker bezig!! Jij durft, om de leiding over Mrs Di te nemen?! Straks komt er nog orde en netheid op 't bedrijf, dat kan je ze écht niet aandoen hoor, hahaha!!!
    Je kan nu wel alvast een beetje wennen aan je fijne lange terugvlucht. 23 uur naar Canberra.... Herbie deed dat vast veeeel sneller ;-)
    Leuk dat je zo lekker bezig bent geweest met Dobby. Weet nog dat Ashley hem reed, toen we bij Wendy aankwamen. Toen waren we al niet onder de indruk, weet je nog?
    Wie is er nu mee als extra groom? Ik heb 't ticket nog niet ontvangen van Wendy!
    Het was gezellig om je even gesproken te hebben. Hoop dat je nog wat gehad hebt aan mijn inpaktips, hahaha.
    Meis, geniet nog even in Canberra, want voor je het weet wordt je toegezongen door het ontvangstcomitee op Schiphol ;-)
    xxxxxxx

  • 30 September 2009 - 10:15

    Rina...:

    hee Ellis,,

    Klaar voor je laatste 3 weken??
    Hele drukke weken nog zo te lezen.
    En als je zo door gaat vraag ik me af of je echt wel thuis komt want heb zo'n idee dat Wendy je neit wil laten gaan en mss wel aanneemt als personal assitent;-)
    Hoop dat het een beetje is gelukt je koffers ingepakt te krijgen haha.
    Nou meis geniet er nog even van je laatste loodjes heel veel succes en plezier nog en hopelijk zien we je zeer snel als je weer terug bent...

    Lieve groetjes van ons...

  • 30 September 2009 - 18:55

    Liesbeth:

    hoi ellis,
    omdat ik heel schandelijk heel lang je prachtige verslagen niet had gelezen (maar wel de verhalen hoorde van oa je moeder) heb ik nu alles achter elkaar gelezen. nogal indrukwekkend als je het allemaal achter elkaar ziet sjonge jonge. wel heel intensief maar leuk dat je van het springen zoveel opsteekt. en vooral super dat je zoveel waardering krijgt. Ik heb nu verschillende keren op undercover buiten gereden. eerste keer onder deskundige leiding van irene omdat ik hem niet kende maar daarna alleen jaja. Hij is snoeperig. Hij ziet wel veel onderweg (kangaroes?) dus ik probeer hem nu wat discipline bij te brengen. Ik vertel hem dat hij weer in topvorm moet zijn als jij terug komt want jij bent nu zoveel gewend. Ik denk alleen niet dat hij het zo leuk vind als je 's morgens om 6 uur op zijn rug klimt want hij is best wel relaxed. Dus de tijden zul je weer een beetje aan moeten passen aan ons gezapige bestaan. Caroline rijdt binnenkort Broekelo ja je leest het goed, bijna zoiets als Boekelo maar dan anders. we zijn heel benieuwd hoe de combi het vind. Nou geniet nog van de komende weken, zo spannend krijg je het niet gauw weer.
    veel groeten, Liesbeth en zal goed op undercover passen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

The count down!!

Actief sinds 08 Juli 2009
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 43127

Voorgaande reizen:

08 Februari 2012 - 14 Maart 2012

Backpack adventures with Samara & Ellis!

15 Juli 2009 - 31 Oktober 2009

the "no worries" trip

Landen bezocht: