Terug in het kleine kikkerlandje! - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu Terug in het kleine kikkerlandje! - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu

Terug in het kleine kikkerlandje!

Door: De razende Reporter

Blijf op de hoogte en volg Ellis

02 November 2009 | Nederland, Ermelo

dinsdag 20 november was het dan zover! na 16 weken lang in austalie te hebben vertoeft is het einde aangebroken van mijn avontuur! ik wel met zekerheid zeggen dat dit echt de reis van leven is geweest en ik denk niet dat ik het allemaal nog eens zal mee maken want sjongejonge wat heb ik veel gedaan en gezien!
maar 1 ding houd ik in mijn achterhoofd (een verstandig zinnetje wat ik van JO heb meegekrege) .... "ZEG NOOIT NOOIT!".... in iedergeval heb ik prachtige herinneringen en hele mooie foto's waardoor ik dit avontuur nooit zal vergeten!

de laatste week wedstrijd in Goulburn was erg zwaar de laatste 3 dagen moesten we zelfs al om 5 uur s'ochtend op en om 9 uur s'avonds waren we pas aan avond eten toe! ook wendy had dikke pech met de paarden zo ging de dressuur vrij goed, maar op zondag 18 november was de cross. Dancer was als eerste aan de beurt hij was super goed alleen miste wendy de keuze hindernissen en was dus veel te snel al bij de finish. ondertussen hebben we toen gauw van paard gewisseld want ik liep ondertussen al met fox die de volgende was. ondertussen heb ik dancer zijn cooling down gegeven wat gelukkig goed ging want zijn temperatuur stijgt vaak heel erg tot soms wel bijna 42 graden wat dus echt kantje boord is :s! daarna ben ik ook even bij shine gaan kijken die als laatste zou zijn. shine was al vanaf s'ochtend een beetje koliekerig. de dierenarts is er al 2x bijgeweest en hij zei dat als ze binnen een uur veel beter zou zijn ze gewoon kan lopen maar helaas ook toen ik weer ging kijken was ze nog steeds ziekjes helaas dus. shine ziek, Dancer gediskwalificeerd... nu afwachten hoe fox terug komt! en ja hoor in de verte zag ik wendy naast fox aan komen lopen, en toen ze dichterbij kwam zag ik fox kreupel lopen en wendy was helemaal groen.. ze hadden een weigering bij een enorme greppel! helaas pindakaas alle paarden uitgschakeld en dus geen spring concours afleggen! we konden dus optijd vertrekken richting huis (20uur rijden)! en het minder was dat we deze keer niet om de 5 uur stopten maar om de 2 uur vanwege shine en haar koliek! jaa een lange vermoeiende reis. we zijn maandag middag dan ook gelijk doorgereden naar de dierenarts waar shine een nachtje moest blijven, ze hebben haar daar vocht toegediend omdat ze helemaal uitgedroogd was en ook niet wilde drinken.
maandag om 15.30 waren we weer terug thuis, daar heb ik toen mijn koffers gepakt en klaar gemaakt voor mijn afscheidsfeestje bij wendy thuis!
het was super gezellig en ook heel raar omdat dit echt de laatste avond is! we hebben lekker wijn gedronken en Jody huisgenoot van wendy heeft lekker gekookt! om 10 uur waren we aan het instorten,, eigenlijk best begrijpelijk want ik heb even een kort reken sommetje gemaakt.. zondag ochtend zijn we om 5 uur opgestaan... hele dag bezig geweest, de nacht niet geslapen vanwege de terug reis en het stoppen onderweg! tot maandag avond 10 uur is toch wel heeeeeeel veel uurtjes wakker zijn!

ik heb dan ook heerlijk geslapen! de volgende ochtend heb ik nog een keer afscheid genomen van iedereen en kreeg ik van annika en amarah nog een leuke foto met hun en thor mijn grote eventing leermeester! Di zei dat ze me heel erg gaat missen en begon een beetje te huilen, aaaah zo lief! om 9 uur ben ik met wendy naar het vliegveld vertrokken. ik had een beetje gemengde gevoelens omdat ik eigenlijk zo'n leuke tijd heb gehad maar ook wel weer naar huis wilde naar familie en vrienden!

eenmaal bij het vliegveld heb ik ook van wendy afscheid genomen, die maar een zonnebril had opgezet (terwijl de zon niet eens scheen)... ze vertelde me nog een keer dat ik echt een wonderfull attitude heb en jaa ook ik kreeg een brok in mijn keel en kon het moeilijk droog houden!

dat was het dan en daar sta je dan alleen op een vliegveld klaar voor vertrek richting holland! ik was natuurlijk super vroeg op het vliegveld en heb toen op advies van jo ingecheckt en gevraagd of ik wat ruimer kon zitten.. mazzel mazzel want na een paar uur rondlopen op het vliegveld was het tijd om te boarden. de reis naar sydney ging heel vlot en ook op sydney liep alles vlekkeloos, en ben ik overgestapt op een groot vliegtuig de boeing weetikveel (Jo weet dat altijd precies).. toen ik door het gangpad van het vliegtuig liep zag ik tot mijn verbazing dan ook dat ik lekker in de oude first class zat :-) lekker voetenbankje en een ruime stoel! de vermoeidheid sloeg ook hard toe en ik heb dus best een beetje kunnen slapen in het vliegtuig! singapoore er weer even uit en toen het lange stuk naar frankfurt! dat was minder maar ook dat heb ik overleeft!

om 11.50 ben ik aangekomen in amsterdam. ik was tijdens het uitstappen aan de praat geraakt met een Nl meisje en opweg naar de baggagehal zei ik letterlijk tegen haar: Schrik niet als ik zo ineens wordt meegenomen want...... en jaa hoor een stem achter mij: WILT U EVEN MEEKOMEN MEVROUW.. whahahaha was ik natuurlijk al helemaal op voorbereid, de mislukte grap van Jo.. ik werd uiteraard niet bang en ben er ook niet ingestonken! achter het glas stonden mama,papa, lisa en vincent al te zwaaien.. Goh wat is iedereen toch blij dat ik er weer ben! we hebben toen nog even gezellig wat gedronken, en toen was het eindelijk zover.. Tijd voor een MC Kroket! heerlijk was die weer!

eenmaal thuis waren ook mijn lieftallige buren er, die een mooi spandoek hadden gemaakt! jaaa de hele buurt is weer blij dat ik er ben! Oma was ook weer helemaal blij en ik mag van haar nooit meer zolang weggaan!!jaaa de hele buurt is weer blij dat ik er ben, heel begrijpelijk natuurlijk! ook kwamen als verrassing Celeste en Diny met kleine maxime even langs! en later leonore ook nog!

ik ben optijd naar bed gegaan en zat de volgende morgen alweer om 5 uur s'ochtends beneden.. lekker zo''n jetlag!

nu kan het normale leventje weer beginnen maar natuurlijk met fantastische herinneringen!

voor de laatste keer
Liefs Ellis
de razende reporter

  • 03 November 2009 - 14:01

    Rina..:

    Hey Ellis..

    Ontzettend fijn dat je weer heelhuids en gezond bent thuis gekomen.
    Wat zal ik de verhalen missen zeg maar hoor ze vast nog wel eens in real live. Maar elke keer even kijen . is er weer wat , wat heeft ze nu weer beleeft ja dat is niet meer.
    Maar wat je zegt wie weet ooit nog eens zo'n trip of een andere, zeg NOOIT, NOOIT!!!!

    Nou meis hopelijk tot gauw...

    Groetjes uit Hierden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

The count down!!

Actief sinds 08 Juli 2009
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 43127

Voorgaande reizen:

08 Februari 2012 - 14 Maart 2012

Backpack adventures with Samara & Ellis!

15 Juli 2009 - 31 Oktober 2009

the "no worries" trip

Landen bezocht: