2 vermoeiende weekjes canberra - Reisverslag uit Canberra, Australië van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu 2 vermoeiende weekjes canberra - Reisverslag uit Canberra, Australië van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu

2 vermoeiende weekjes canberra

Door: De razende Reporter

Blijf op de hoogte en volg Ellis

15 Oktober 2009 | Australië, Canberra

2 weekjes Canberra!!
Regen,hagel,wind, super koud en zeer vermoeiend… ongeveer een samenvatting van het evenement! Het eerste weekend was wat betreft het weer het ergst. De vrachtwagen stond niet heel dichtbij de stallen en we hadden ook geen extra plek voor de onze spullen. Dat was dus iedere keer al het tuig over rijden met de kruiwagen wat nog al wat tijd kost.
De wedstrijd dagen waren de eerste week van zaterdag tot maandag. Elke morgen stonden we om half 6 op om met de paarden te gaan lopen … 7 paarden! Wendy en ik liepen ze samen ieder 2 paarden en 20 min. Plugger het reuze paard (groter dan Undercover) is nog al speels, hij weet dat hij sterk en groot genoeg is en maakt er dan ook graag gerbuik van tijdens de saaie rondjes lopen over de drafbaan.. het gras naast de drafbaan ziet er namelijk veel lekkerder uit! Zo heeft hij zichzelf aangeleerd gewoon ineens keihard weg te springen en het dan op een rennen zetten richting het gras! Tja, in het begin is het grappig, maar als je dan met 3 paarden naar de wedstrijd ring loopt (die in het midden van de drafbaan is).. er super veel mensen zijn sta je toch best voor aap als het elke dag gebeurt! Longeerlijn, hengstenketting, hoofdstel en nog veel meer trucjes schijnen niet te helpen! Aan het einde van de week besloot hij zelfs om het gewoon een paar keer achter elkaar te doen, ach ja Plugger waarom niet!
De wedstrijd dagen waren echt hectisch en erg zwaar. 7 paarden elke dag, waarvan 4 in de zelfde klasse, en omdat er meerdere ringen waren vielen sommige klasses op dezelfde tijd en moest ik dus met 5 of 6 paarden tegelijkertijd klaarstaan en Wendy wisselde dan snel van paard om haar rondje te springen! Ook was de bodem erg slecht vanwege alle regen en dus ook alle 7 paarden moesten stiften in de hoefijzers :-S .. de dagen vlogen voorbij maar waren super lang, (5.30 – 20.00 en soms zelfs 21.00) voordat we eindelijk eens een keer klaar waren! Ik moet eerlijk bekennen dat ik toen soms wel eens een mental breakdown had! Gewoon van vermoeidheid en de drukte! De dagen na de wedstrijden waren vaak ook niet echt ontspannend, want dan moest al het tuig weer schoongemaakt worden, paarden gewandeld en gereden worden etc! ook waren er clinics van Gilbert Bockman uit duitsland (van de bockman trailers) en jawel Wendy reed daar natuurlijk met 4 paarden, ooooh er leek echt geen einde aan te komen! Ik was op dat moment echt zoooo moe dat ik eigenlijk niet eens meer zo goed weet wat ik deed haha!
Het 2e wedstrijd weekend ging wat beter. Nog steeds super lange dagen maar het weer was iets beter en de zon liet zichzelf af en toe zien! Ook hebben we ander stallen gekregen. De stallen die we eerst hadden waren eigenlijk niet echt stallen, het waren 2 metalen buizen die een vierkant vormden.. de paarden konden elkaar dus aanraken en bijten.. met als gevolg dat er ruzie kwam en ze tegen de metalen buizen aanslaan! Daarom zijn we naar andere normale stallen vertrokken, dit was ideaal want we hadden vrachtwagen frontaal voor de stallen geparkeerd dus ideaal met voeren, opzadelen etc!
Dit weekend liep van vrijdag tot zondag en ook Lia kwam dit weekend aan de start! Zij is het toppaard en Wendy wil volgend jaar met haar selecties gaan rijden in europa! Zondag avond was de laatste grandprix avond met een strek deelnemers veld! Chris Chuck een andere springruiter is de sterktste concurrent van Wendy op het moment en hij heeft een mega goed paard uit europa. Hij won de vrijdag en de zaterdag met Wendy als 2e! dit keer was het parcours zwaarder, moeilijke lijnen en ook was er een 2e ronde. Die was er de andere 2 avonden niet! Wendy was als 12e 1 van de laatsten. En echt bijna niemand sprong foutloos! de gene die voor Wendy moest sprong foutloos, en ook Wendy sprong foutloos! becky allen ook een sterke concurrent van Wendy had 1 balk maar toch door zo’n 2e ronde heb je altijd nog kans! Ook Chris Chuck sprong foutloos.. pfff echt waar ik was zooo zenuwachtig.. in de 2e ronde kon nog vanalles gebeuren, Wendy was als laatste in de 2e ronde, en shit chris Chuck was ook foutloos en becky was ook foutloos! Wendy moest dus foutloos springen om te winnen en ook nog eens een snelle tijd neer zetten echt waar de spanning was om te snijden! Lia is echt een super paard en ongelovelijk wat een kracht zij heeft als je over de hindernissen springt, ze is niet groot maar sprong foutloos en was super snel! Het hele publiek ging uit zijn dak toen Wendy en lia over de laatste hindernis heen waren! Jamie de trainer van Wendy vloog mij om de nek en Di was zelfs tevreden en begon iedereen te zoenen! Toen Wendy uit de ring kwam was Lia zoals gewoonlijk nog helemaal lieries van haar springkunsten (soms denk ik wel eens dat ze weet dat ze goed is) helemaal enthousiast heb ik haar uitgestapt en jaa voor deze ene keer mocht ze ook grazen met hoofdstel in (dat mag normaal nooit). Wat ik wel super leuk vond is dat ik ook wat waardering kreeg, Wendy vloog mij om me nek en gaf me een dikke knuffel en zei: zonder jou was het niet gelukt ellis… en ik dacht oooooooow gelukkig dan heb ik al die shit niet voor niks gedaan hahaha! Jaa waardering is altijd leuk! Die avond zijn we met zijn allen uit eten geweest en de champagne ging er goed in.. en de volgende dag was het zelfs een beetje uitslapen gebalzen.. jaja de wekker ging pas om 8 uur! Ik ben toen met Wendy wat paarden kraampjes afgestruind waar ik ineens anky rijbroeken zag.. even kijken dus! 180 dollar, pfff dat is 90euro!!! Vet goedkoop, Wendy zag mijn verbazing van de prijs en zei pas er paar een paar aan ! nou ja oke dan.. even later vroeg ze: en zaten ze goed, en liep ermee naar de kassa! Hier zei ze omdat je zo geweldig goed gewerkt hebt en omdat je bijna jarig bent! :) whiiieuww 2 nieuwe anky rijbroeken!! Yeah!!
S’avvond is Wendy vertrokken naar adelaide om clinics te geven en ben ik met Di achtergebleven. De volgende dag hebben we alles opgeruimd en ingepakt, en thank god hoefde ik de stallen niet uit te mesten(als je dat doet krijg je 20 dollar per stal) Di vond het wel mooi geweest en zei laten we de paarden maar gaan laden en dan opweg gaan naar de volgende wedstrijd. Dus zo gezegd zo gedaan zijn we tegen 2 uur vertrokken naar Goulburn wat zo’n 1,5 uur rijden was. We logeren hier bij vrienden van Wendy die tevens de event organizers zijn! De paarden kunnen hier mooi op stal en in de wei staan. Lia en Plugger hebben volledig vrij dus staan lekker in de wei. Dit weekend begint de eventing wedstrijd en het is zo’n 10 min rijden vanaf hier. We gaan dus elke ochtend de paarden laden en rijden zo op en neer.. opzich wel beter, we hebben hier een mega grote ruime douche (ook belangrijk) hihi en de paarden kunnen lekker naar buiten! Toen we aankwamen en we ze in de wei lieten waren ze helemaal blij, bokken en gek doen!
De volgende dag was het alweer de 13e van oktober… jaja mijn 21 verjaardag! Wendy was nog steeds in adelaide en de paarden waren vrij!! yeah lekker relaxen! De vrienden van Wendy (Neel en Georgia) hadden samen met Di een lekkere BBQ voorbereid! Met champagne en zelfs een taart! Jaa het was heel gezellig!
Volgende dag geen last van een kater gelukkig, vandaag moesten de eventing paarden gegaloppeerd worden. Op de showground is een super mooie galopbaan waar Di en ik heen zijn geweest met de 5 eventing paarden. Echt mega gaaf ik heb er 3 gereden en Di 2, eerst een ronde draf gevolgd door 5 min handgalop, gevolgd door draf en daarna weer 5 min galop maar dit keer met wat meer tempo. Nu was dat geen probleem want het was erg stormachtig en de paarden hadden het dus ook lekker in hun bol! Wel grappig om Di te zien rijden whihihih en soms zelfs een beetje scary maar dat mens is echt een ouwe taaie! Jaa dat was ongeveer de bezigheid van de 14 oktober! Niet veel meer over te vertellen! Verder nog wat tuig schoongemaakt want morgen is Wendy er weer! Nu lekker met de benen op de bank en relaxen maar afwachtend naar de spierpijn van morgen :P jaja staan in de beugels in keiharde galop, toen ik van het paard kwam voelde ik mijn spiertjes aardig.. Tjaa het zal de leeftijd wel zijn! Ben natuurlijk ook al een dagje ouder :) hahaha
toedelssss

  • 15 Oktober 2009 - 07:45

    Nicole:

    Hey Ellis,
    Geweldige verhalen zeg!!!
    En nog enorm gefeliciteerd met je verjaardag!!!

  • 15 Oktober 2009 - 09:01

    Rina...:

    Hee Ellie,,

    Wat een mega mooi en leuk verhaal zeg.
    Wat een drukke weken heb jij gehad maar dat merkte we al aan het weinig posten van nieuwe verhalen van jou.
    Maar met dit verhaal maak je weer alles goed.
    Had bijna tranen in m'n ogen wat super lief en leuk van Wendy dat ze je zo waardeerd en die broeken kado gaf, echt geweldig.
    Maar je hebt het ook echt verdiend hoor, tjonhe wat een werk verricht jij zeg.
    Volgens mij heb je straks een hele week nodig om goed bij te slapen en uit te rustenthuis en ik zou dat ook maar doen als ik jou was.

    Nou lieve nicht nog een paar dagen, echt weer spannend pook om naar huis te gaan, heerlijk je familie weer zien.

    groetjes maar weer en wees maar supertrots op jezelf hoe jij je stage hebt volbracht...

    Liefs van ons...x

  • 15 Oktober 2009 - 09:09

    Yolanda:

    Hey Lellebel,

    Wat gaaf om te lezen zeg.. Ja die eventingwedstrijden zijn hard werken. Heel veel plezier nog.

    Dikke kus

  • 15 Oktober 2009 - 16:51

    Jo:

    Ik ben blij dat je weer naar me geluisterd hebt en weer een verhaaltje getypt hebt. Je hebt weer lekker veel meegemaakt zeg!! Veel dingen had ik natuurlijk al via de sms gehoord ;-)
    Kan me goed voorstellen dat je er af en toe even klaar mee was. En dan vooral niet bellen he!! Je blijft een vreselijk eigenwijs kind!!!
    Geniet nog even van de laatste paar dagen.
    De rode loper en het dweilorkest zijn al geregeld!!!!
    xxxxxxxxxxx
    en ook van je Mams (die staat achter mij). Heb vandaag weer lekker met mn familie gegeten. Jammer dat de tafel eigenlijk te klein is voor 5 personen, hahahahaha Doei!

  • 15 Oktober 2009 - 17:56

    Heerko:

    Heee Ellis eindelijk weer een verslag maar ik begrijp dat wel hoor want jeetje wat ben jij druk geweest zeg. Wel heel erg leuk dat jij toch nog een beetje verjaardag hebt kunnen vieren lieverd en fijn dat zij jou daar erg waarderen maar dat kan ook haast niet anders met zo'n kanjer hoor :D xxxxxxxxxxx en wat Jo ook al zij wij zijn aan het aftellen hoor en geniet nog maar even van die laatste dagen in Austalie schat want ik vind het heerlijk dat jij eindelijk weer thuis komt hoor mis jou nu toch wel heel erg :(
    Denk goed aan jou zelf en de groetjes van deze kant en een hele dikke kus lieverd xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx :)

  • 18 Oktober 2009 - 08:33

    Jo:

    Nog effe een vraagje mbt je terugkomst.... vindt je het leuk als ze komen filmen van het programma "Hello goodbey" van de KRO? Die sprak ik vd week op schiphol en waren erg enthousiast over je verhaal!!
    Echt iets voor zo'n diva als jij!!!!
    xxxx

  • 21 Oktober 2009 - 20:50

    Jo:

    Je schrok écht wel he, toen ik ineens achter je liep op Schiphol!!!! Had ik je weer mooi te pakken!
    Fijn dat je er weer bent Poep. Kan ik je weer lekker plagen, hahaha!
    Sweet dreams, xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

The count down!!

Actief sinds 08 Juli 2009
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 43127

Voorgaande reizen:

08 Februari 2012 - 14 Maart 2012

Backpack adventures with Samara & Ellis!

15 Juli 2009 - 31 Oktober 2009

the "no worries" trip

Landen bezocht: