Kangaroo island doet zijn naam eer aan! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu Kangaroo island doet zijn naam eer aan! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu

Kangaroo island doet zijn naam eer aan!

Door: De razende Reporter

Blijf op de hoogte en volg Ellis

27 September 2009 | Australië, Sydney

Kangaroo Island doet zijn naam eer aan!!!
Vrijdag ochtend ben ik al om 5 uur opgestaan. Om half 6 zat ik al in de auto naast Di zij offerde zichzelf op om mij zo vroeg naar de bus in Adelaide te brengen! Ik was een beetje zenuwachtig want regel miep Jo was er natuurlijk niet ;-) dus moest ik alleen opzoek naar de juiste bus, en de excursie helemaal alleen sniksnik!! Neej geintje zo dramatisch was het niet, alles verliep op rolletjes! In adelaide ben ik op de tourbus gestapt en daar begon het al…. Helemaal vol met chinezen :-s!!!
De busreis naar de veerboot in Cape Jervis duurde nog best lang, zo’n 2 uur! De bootreis duurde zo’n 45 min. Het weer was niet zo goed en er was veel wind en het ging dus ook lekker tekeer op het water! Naast mij zat een meisje die het allemaal nogal eng vond (een soort alternatief meisje) toen we begonnen te varen ging zij helemaal uit haar dak, gillen, janken, op de grond rollen.. hahaha en ik zat daar maar uhmmm hahaha uiteindelijk kalmeerde ze weer en ben ik gauw ergens anders gaan zitten!
Kangaroo island is het 3na grootste eiland van Australie. Het is 155km lang en 55km wijd. Het eiland is ondekt door Matthew flinders (een Engelse ontdekker). Een groot gedeelte van het eiland is nog steeds in takt en is nooit herplant, er zijn dus een hoop oude planten en bomen dus! Kangaroo island doet zijn naam echt eer aan, want er waren hele groepen wilde kangaroo’s.. en dit waren geen kleintjes!!! Echte reuze kangaroo’s!! ook wonen er pinguïns, zeeleeuwen, walrussen en witte haaien langs de kust. Een prachtig nu nog groen eiland maar volgens de gids is dit zomers anders en zijn er veel bosbranden!
Toen we aankwamen op penneshaw kangaroo island stonden er 2 sealink bussen, en raad eens de chinezen gingen in de andere bus! Ook had ik geluk wat betreft de tourguide (niet qua leuke dude) neej het was een oudere man maar super aardig en niet zo irritant als meneer flinstone van de blue Mountains tour! Onze eerste stop maakten we bij de Seal Bay. Seal bay is het thuisfront van de Australische zeeleeuw. De zeeleeuwen lagen lekker te tukken op het strand terwijl sommige terug kwamen van hun ontbijt.. hihihi de baby’s waren met elkaar aan het spelen..het was net als op discovery channel alleen liep ik er nu zelf ook tussen! We moesten wel met een groep bij elkaar blijven en op 6meter afstand. Als je alleen loopt kunnen de zeeleeuwen (die slecht kunnen zien) je verwarren voor een lekker vrouwtje en dan komen ze achter je aan :-s whahaha tjaa en bedankt meneer de zeeleeuw!
Na de sealbay hebben we een lunchstop gemaakt bij Vivonne Bay Bistro. Daar stond een heerlijk lunch klaar. Tomatensoep, lekkere salade, worstjes en kip! Na de lunch zijn we naar de Australian Birds of prey gegaan een vogelshow met roofvogels! Was een leuke show, en jaa ook ik heb een valk op vastgehouden als een echte valkenier! Leuke show!
Ook zijn we nog naar de Remarkable rocks gegaan. Schitterende rots sculpturen gevormd door de zee, en het weer! Helaas waaide het heel erg en durfde ik het niet aan op de rots te klimmen omdat het ook erg glad was geworden en aangezien ik een ster in uitglijden en vallen ben heb ik het gewoon bij het wandelpad gehouden :)
Onderweg naar de Admirals Arch hebben we nog een stop gemaakt bij de vuurtoren voor wat foto’s en toen zijn we verder naar de Admirals Arch gegaan! het weer was nog steeds erg woest en de zee dus ook, dit maakte het uitzicht heel spectaculair! Admirals arch is een door de zee gevormde grot, tunnel (weet eigenlijk niet echt hoe ik het noemen moet) haha. de Admirals arch is ook het huis van de nieuw zeeland Zeeleeuw. Dit was zo leuk om te zien, deze zijn heel anders en waren druk aan het spelen in het water. Zo klommen ze keer op keer op de rotsen op er vervolgens weer vanaf te glijden!
Tegen 8 uur was ik weer bij de boot! De terugreis leek eeuwen te duren en tegen kwart voor elf was ik eindelijk in mijn super de luxe hotel met een vette supergrote flatscreen tv, een mega groot bed en een gratis fles wijn! ;-) ik heb mezelf maar gelijk een glaasje ingeschonken en ben toen lekker gaan slapen!
De volgende ochtend(26-09-09) lekker ontbeten en toen heb ik mezelf vermaakt in adelaide! Het was een hele drukte want de Football Grand Final was er en alle kroegen en cafe’s waren vol met dronken schreeuwende, juigende kerels!! Tegen 3 uur was ik weer in het hotel waar ik lekker heb gedoucht, pyama aan en lekker een heb boek gelezen! Ook waren er leuke films op tv zoals Grease en dirty dancing! Lekker ontspannen dagje.
Vanochtend (27-09-09) heb ik een beetje uitgeslapen en om exact 10 uur heb ik uitgecheckt. Met de bus ben ik toen weer terug naar Hahndorf gegaan. bij de bushalte ben ik opgehaald met de vrachtwagen want Wendy stond net op het punt om naar het strand te gaan met de paarden! Ik dus ook mee, ik heb niet gereden want had geen spullen mee! Stiekem was ik een beetje blij want het was zoooo koud en het regende. Ik heb mezelf dus lekker in de vrachtwagen vertoeft. Nu ben ik weer in mijn huisje waar ik zo maar eens begin met mijn koffer in pakken! Als we terug komen uit Canberra vertrek ik de volgende dag namelijk naar huis dus pak ik mijn meeste spullen maar vast in!
Heb een leuk weekend gehad!!! En ben volgetankt voor Canberra dat worden een paar drukke weken! 7 paarden! Spring en eventing wedstrijden!! Wordt lekker chaotisch denk ik haha.. maar wel leuk!
Tot gauw!
Mis jullie!!!!
Xxxxx Ellis

  • 27 September 2009 - 08:28

    Rina..:

    Hey nichtje van me...

    Wat geweldig weer, leuk zo'n weekend op kangaroo island.
    En leuk ook weer wat foto's, gelukkig je bent niks veranderd ;-)
    Ik hoorde al van mama dat je iets eerder thuis komt het is nu weer aftellen.
    Maar eerst nog 3 hele drukke weken maar die zullen ook weer super leuk zijn.
    Nou meis veel plezier en eindelijk tot gauw!!!!

    ( moet je er niet nog een koffer bij kopen??;-) )

  • 27 September 2009 - 09:01

    Miep Regel:

    Nee, mooi!! Als ik even niet oplet, krijg ik allerlei bijnamen opgespeld!!! ;-)
    Ziet er echt toppie uit Kangaroo Island! En je hebt ook flink de "zak Japanner" uitgehangen met al je mooie foto's. Echt gaaf!
    En nu ga jij je koffer inpakken......hahahahahaaaa, dat had ik graag willen zien!! Hoeveel kleding ga je weggooien om? Je mag bij Quantas 23 kilo meenemen he?! Maar ook daarmee ga jij het niet redden. Als je weer thuis bent kom ik wel even inspecteren of mijn "inpakles" een beetje heeft geholpen ;-)
    Veel plezier in Canberra!!!
    xxxxx

  • 27 September 2009 - 12:21

    Anan:

    Hey sgat,,

    Zo te horen heb je het goed naar het zin...
    Je hebt een leuk roze jasje aan, ik heb hem ook gekocht in australiä hahaha....
    Nou maak er nog wat van de laatste weken..

    Kus
    Anan

  • 27 September 2009 - 17:56

    Jo'sP&M:

    Ha die ellisfee,
    Wat heb jij een superleuk uitje gehad bij al die beesten, je moest er wel vroeg je bed voor uit, maar dan heb je ook wat, en zie je wel zonder Miepie kom je er ook, dat zou me zwaar tegengevallen zijn van je als het niet goed was gegaan, je bent een kei hoor.Trouwens je schreef over de koffer die te klein is, waarom koop je niet een extra ticket en neem je een Kangero mee naar Holland, die heeft toch een buidel waar een heleboel in kan, en dan heb je meteen een leuk kado voor Oma om in de tuin het gras kort te houden. Nu hier in ons dorpje gaat ook alles naar wens de laatste zonnestralen hebben we vandaag gehad als ik het weermannetje mag geloven, maar het wordt niet zo slecht als bij jou daar, we krijgen hier en daar een buitje, meer daar, dan hier zo te zien. Je Mams komt van de week bij ons eten ik hoor nog van Jo wanneer we gaan het er lekker van nemen. En als jij weer thuis komt dan is hier geloof ik de herfstvakantie aan de gang, dus kan je lekker uitrusten van alle mooie dingen die je daar gezien en beleefd hebt. en het dorp weer onveilig maken, want het is nu wel erg stil op de grote stille heide hoor.
    Nu meisje doe nog even goed je best en geniet en werk nog een paar weekjes en dan kun je heerlijk uitrusten en bij Jo haar fotoboek bekijken en alles nog eens doornemen.

    Lieve groetjes uit het Verre Ermelo. Knuffel XXX

  • 27 September 2009 - 19:56

    Heerko:

    Hoi Ellis,fijn dat jij het zo naar jou zin hebt en zo geniet heerlijk hoor :) jij hebt toch weer een hoop dingen gezien en even lekker bijgekomen in dat hotel zeg ;). Ja en nu op naar Canberra en weer volop aan de bak maar dat komt ook wel goed hoor :O zal wel even zwaar worden met 7 paarden maar dat red jij wel kanjer ;) . Ik hoop dat het jou gaat lukken wat de koffer betrefd want als ik dat zo lees van Jo nou dan weet ik het nog niet hoor ha ha ha :D . Nou Ellis wij gaan nu ook wel aftellen hoor want wij missen jou nu toch ook wel heel erg :? maar nog even doorbijten lieverd en als jij daar in Canberra bezig bent vliegt de tijd hoor. Schat heel veel plezier daar en tot gauw maar weer groetjes van ons allemaal hoor en een dikke kus xxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

The count down!!

Actief sinds 08 Juli 2009
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 43127

Voorgaande reizen:

08 Februari 2012 - 14 Maart 2012

Backpack adventures with Samara & Ellis!

15 Juli 2009 - 31 Oktober 2009

the "no worries" trip

Landen bezocht: