van hectische Bangkok naar het landelijke Ayuthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu van hectische Bangkok naar het landelijke Ayuthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu

van hectische Bangkok naar het landelijke Ayuthaya

Door: De razende Reporter

Blijf op de hoogte en volg Ellis

10 Februari 2012 | Thailand, Ayutthaya

Sa-wat-dee... Hallo!!

Gister hebben we de laatste avond in Bangkok doorgebracht... We zijn gezellig de straat opgegaan, waar de Pingpong shows(en dan niet gewoon pingpong maar voor boven de 18), straatverkopers, eetkarretjes en backpackers de straten vulden. Een heuze chaos!

Vanochtend zijn we om 8 uur opgestaan om met de trein naar Ayuthaya te vertrekken. En eigenlijk ging dat best makkelijk. Per taxi zijn we naar het station gegaan en daar hebben we bij een aardige meneer gevraagd hoe laat en waar de trein naar Ayuthaya vertrekt. We hadden nog precies 5 minuten, dus snel een kaartje gekocht en met onze zware tassen naar het perron gerend.. Op het ticket stond dat de reis 2 uur zou duren, een aardig eindje dus...... dachten wij. Echter gaat de trein helemaal niet hard en in het begin stopte super vaak en stonden we zo 10 minuten ergens op stil. Ook waren we best moe en de ogen waren dus moeilijk open te houden.

Eenmaal aangekomen in Ayuthaya hebben we in de lonely planet gids gekeken voor een guest. In het straatje recht tegenover het station, een mooi teakhouse stond er beschreven.. Toen we er heen liepen zag ik het bordje al en dacht Yes niet zo ver lopen, Perfect!! Toen we dicterbij kwamen begon Samara al te lachen en zagen we dat het hele guesthouse was afgefikt.. Geen goed plan dus! Een eindje verderop was gelukkig nog een guesthouse dus hebben we daar ingecheckt.. Het is anders dan het hotel en lang zo luxe niet, maar wel goedkoop! namelijk 200 bath voor 1 nacht (ongeveer 6euro) en..... ik deel ook nog eens het bed met Samara!!! Wat een enigheid!!! hahaha..

Toen we onze tassen in de kamer gedumpt hadden zijn we naar het centrum gegaan, per boot! Ayuthaya centrum is omringd door een rivier dus je kan er door middel van een brug komen of met een bootje die je naar de overkant brengt voor een paar cent.

Ayuthaya is veel minder toeristisch dan Bangkok en we belanden daarom ook op een marktje met, fruit, vis, vlees en... dooie varkenshoofden.. ieeeelll!! En stonk er ook enorm dus we hadden de gang er goed in om er weer uit te komen, opzoek naar een eettentje met lekker Fruit juices! Toen we die gevonden dachten te hebben was alles in thais, en tja ons thais is niet echt goed... In een shoppingcentre met supermarkt hebben we uiteindelijk flesjes water gescoord en zakjes chips.. Dankzij de lonely planet gids zijn we uiteindelijk ook nog bij een eettentje/guesthouse gekomen waar we een lekkere Gamba salade hebben gegeten!

Morgen gaan we actief doen op de fiets!!

Lah gorn... Doeiiii!!

xxx

• 11 Februari 2012 - 10:51

Iris:

Wat leuk klinkt allemaal heel goed!!have fun X

• 11 Februari 2012 - 10:59

Miss Pancake:

Goed om te lezen dat jullie veel Lonely Planet Guide hebben!!
    Jullie zitten ons nu wel steeds lekker te maken met mooie verhalen, maar waar blijven de fotoos!!!!
    xxx

• 11 Februari 2012 - 13:48

Evelyne:

Hey Sporty Ellis,

Wat een leuke reis maak je weer!al meer vieze dingen gezien?schorpioentjes aan een spiesje enzo?gisteren heeft Jo voorgerecht gemaakt mjam!zag er ingewikkeld uit; iets met schelpjes, knoflook in iets groenigs (zeewier?). is ze heel druk mee geweest
    Ze hebben in Thailand ook zeepaardjes in chocolade gedoopt. Misschien proberen?
    Veel plezier meid! Leuk om je verhaaltjes te lezen. Xx