Kho Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu Kho Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu

Kho Samui

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis

04 Maart 2012 | Thailand, Bangkok

Aan alle leuke dingen komt een eind en zo dus ook aan onze avonturen op Kho Phi Phi.. En is het dus tijd om Phi Phi in te ruilen voor een ander eiland.... Kho Samui! Kho Samui is eigenlijk meer een goedkope tussenstop voordat we naar Kho Phangan gaan, waar de full moon party is!! We verblijven daarom ook maar 2 nachten op Samui..

Persoonlijk vonden wij het eiland ook niet zo leuk. s'avonds zijn de straten te onveilig om als meisjes zijnde te lopen en zelfs Tim kan niet alleen over straat zonder te worden lastig gevallen door Lady boys, die s'avonds de straten onveilig maken. Overdag hebben we voornamelijk op het strand genikst en gezwommen in de golven (die waren wel hoog haha)

De eerste avond zijn we vis weten eten bij een tentje.. Ik bestelde inktvis en Tim een vis, even later kwamen ze met de vis en inktvis bij onze tafel om te wegen.. Grappig tafereel want Sam hoefde gelijk geen vis meer.. Haha Sam bestelde cashew nootjes met soep, een interessante combi al zeg ik zelf. De nootjes waren echter al op voor ze er zelf maar naar kon kijken want Tim kan nooit zijn klauwen thuis houden en eet altijd andermans eten als zijn eigen eten er nog niet is. Ook het fileren van de vis doet Tim op zijn eigen manier.. Het zag er niet uit, zelf de kop werd uitgezogen! Bleh! De inktvis was overigens ook lekker en gelukkig in stukjes gehakt want ik had me echt geen raad geweten met zo'n heel inktvis beest.

De laatste avond zijn we nog een drankje wezen doen bij een leuk strand tentje aan het water waar we op banken aan het water zaten. Ook hebben we hier de waterpijp aan laten steken met een appelsmaakje.. Geen idee wat mensen hier lekker aan vinden, maar het was wel grappig en maakte het sfeertje compleet. s'avonds zijn we vroeg naar bed gegaan om de volgende dag eindelijk met de boot maar Kho Phangan te gaan! Yeah!!

Niet veel boeiende dingen maar daar gaat op Kho phangan vast verandering in komen!!

Ciao ciao