Sportief op fiets!! - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu Sportief op fiets!! - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu

Sportief op fiets!!

Door: De razende Reporter

Blijf op de hoogte en volg Ellis

11 Februari 2012 | Thailand, Ayutthaya

Hola!!

Vanochtend waren we optijd wakker, ik was dat zoiezo al want kon echt niet slapen.. Dus eerst maar eens een koude douche (warm water is niet. Daarna zijn we op pad gegaan, eerst met het bootje naar de overkant en toen naar Tony's guesthouse/restaurant waar we ontbeten hebben met een lekker fruit shake. Tegenover Tony's kun je fietsen huren, dus hebben we voor 2euro 2 fietsen gehuurd voor de hele dag. Het was best warm vandaag maar dat houd ons, zo sportief als we zijn echt niet tegen! In de lonely planet gids staat een fietsroute die je langs alle bezienswaardigheden brengt.Samara was de navigator en als ik heel eerlijk ben... heeft ze vandaag een pluim verdient ;-) Ze heeft ons overal langs geleid en we zijn geen 1x verdwaald!hahaha niet teveel complimentjes geven want anders wordt ze echt heel bijdehand!

Beginnend bij de ruins 'Wat Phra Mahathat' gebouwd in 1374! Het meest bekende in hier is het Buddha hoofd vertrengeld in boomwortels.. Ook hebben we hier onze eerste olifant gespot!! Daarna hebben we onze fietstocht weer hervat en zijn we onder andere langs het oude paleis gekomen.. Kortom een mooie fietstocht!! Als laatste hebben we de olifanten kraal bezocht maar deze was leeg, een eind je verderop stonden wel wat olifanten. Maar dat was private property dus daar zijn we maar niet heen gegaan op onze fietsjes.

Badend in het zweet zijn we weer terug gegaan en hebben we de fietsen netjes afgeleverd. Onderweg naar huis zijn we nog even over de markt gelopen. Samara heeft in Bangkok een Papaya fruit shake gedronken en nu wil ze een papaya hebben. Het probleem is alleen dat we niet weten hoe het eruit ziet, behalve in shake vorm ;-) Dus alle kraampjes afgelopen om te vragen maar ze snappen allemaal niet wat we bedoelen met papaya.... blijkbaar heet het in thais anders hahaha dus heeft ze uiteindelijk maar een vrucht uitgezocht waarvan we denken dat het papaya is! Ik ga zo maar eens een papaya googlen..

Net weer even een lekkere koude douche genomen en Samara doet nu een Siesta, maar alleen haar ogen dicht hoor!! Ze slaapt niet.... zegt ze!

Morgen vertrekkken we voor een half dagje met de trein naar Lopburi, er schijnt daar niet super veel te doen te zijn dus gaan we er alleen even kijken. Daarna is het plan om door te gaan naar Phitsanulok!

Xxxx
Samara en Ellis

• 12 Februari 2012 - 10:03

Miss Pancake:

Joepie, eindelijk fotoos!! Ziet er allemaal goed uit!

Jullie fietstochtje klinkt ook erg leuk. Kan me wel voorstellen dat het warm was met fietsen. Maar om te zweten hoeft het geen 35 graden te zijn hoor! Ik ben gister met Lizan wezen schaatsen op t Leersumse Veld, tussen de wilde koeien! Kan je zeggen dat t zweet met straaltjes door mn broek liep! (nee, ik had niet van angst in mn broek gepiest, haha)
    Was echt super leuk en ik ben niet eens gevallen!!

Ben benieuwd naar jullie eerste echte encounter met de olifantjes. Samara moet wel opletten dat Ellebel er niet één adopteert. Deed ze op Bonaire ook met een ezeltje en die was al lastig mee te nemen in de koffer ;-)
    x vanuit nu nog een diepgevroren NL

• 12 Februari 2012 - 11:42

Dennis:

He ellebel!
    Wedde da gij geen wielie kan jonge!! Haha
    Wat een leuke verhalen zeg. Je hebt het naar je zin begrijp ik;) Veel plezier nog he! X

• 12 Februari 2012 - 11:59

R En A:

Papaya extract bevat o.a het krachtige enzym papaïne die de spijsvertering bevordert en goed is voor een gezonde darmflora. Papaya extract bevat daarnaast diverse stoffen die helpen de gezonde lichaamscellen te beschermen tegen vrije radicalen. Het draagt bij tot behoudt van een mooie huid. Papaya bevat tevens beta caroteen wat goed is voor het gezichtsvermogen. Geschikt voor Vegetariers.

Wij vinden dat jullie erg sportief en gezond bezig zijn. Mijn auto kost een paar euro meer per dag haha. Groetjes en tot de volgende .....

PS het gaat vandaag (zondag) een beetje dooien, dus je mist niets

xxxxxxxx van ons, je moesje met vriend

• 13 Februari 2012 - 13:12

Hilda :

Hey Ellis,
    Wat een mooie verslagen zeg, ben wel een beetje jaloers hoor alle mensen wat een wereld reizen maak jij!!
    Geniet er van! Groetjes uit een aan het ontdooien Ermelo.
    Liefs, Hilda en Wim

• 13 Februari 2012 - 15:10

Oma:

Lieve Ellis,

Lisa laat mij net de mooie foto's zien dat stelt mij gerust. Zo te zien heb je het lekker naar je zin. Omdat jij nou zo ver weg bent gaan wij lekker spaghetti eten!

Dikke zoen van oma!

• 13 Februari 2012 - 17:25

Diny And The Crew:

Hoi Sam en Ellebel, wat weer een vermakelijke verslagen van jullie reis. Ellis op de fiets door Thailand. Erg sportief maar dat is onze El ook hmm hmmmm... Blijf vooral door schrijven zodat wij met volle teugen mee kunnen genieten!! Liefs van ons ut Fryslan. En natuurlijk een dikke tut.

• 13 Februari 2012 - 19:02

Heerko En Margriet:

Hee Ellis fijn dat het zo lekker gaat daar en zo'n koude douche is toch lekker met dat warme weer ha ha ha . De fruit shake gaat er ook wel goed in bij jullie hé wij vinden het erg leuk dat jullie weer zoveel beleven hoor en dat wij daarvan mee mogen genieten. En nog even voor Samara een papaya is een ovale groen gele vrucht, heeft zalmroze tot geel-oranje vruchtvlees en ruikt enigzinds naar abrikozen is boterzacht en smaakt zoet en meloenachtig. Misschien kom jij hem nog wel tegen op een marktje Sam. Nou dames de groetjes van ons en tot het volgende verslag geniet er maar van.
    Heerko en Margriet

• 14 Februari 2012 - 10:37

Ellen:

hey dames,
    zo hier nog een jaloers iemand....nee hoor geniet er lekker van dan blijven wij hier wel met de natte prut zitten haha.
    hele andere wereld zie ik wel!
    dikke knuffel van
    Ellen & Under Cover