Monkey Town... - Reisverslag uit Phitsanulok, Thailand van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu Monkey Town... - Reisverslag uit Phitsanulok, Thailand van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu

Monkey Town...

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis

14 Februari 2012 | Thailand, Phitsanulok

Hai!

Na een lange slapeloze nacht zijn we s'ochtends vroeg vertrokken om me de trein richting LopBuri te gaan. We waren mooi optijd op het station maar eenmaal daar bleek de trein 40 minuten vertraging te hebben. Wachtend op de trein zijn we op een bankje neergeploft met onze zware tassen. Het is best grappig om te zien hoe het hier allemaal geregeld wordt... Niks geen borden met plaatsen en perron nummers erop. Nee hoor, mannetjes met vlaggetjes en fluitjes regelen het treinverkeer. Zo af en toe word er iets in het Thais opgeroepen maar dat is voor ons een raadsel. De treinverkeer mannetjes zijn overigens wel super aardig en zodra onze trein arriveerde was hij zo vriendelijk ons dit te melden. Hopsa daar gingen we, op naar het volgende plaatsje!

Na ongeveer 2uur kwamen we aan in LopBuri, of zo als wij het nu noemen Monkey Town!! Het stikt er namelijk van de aapjes.. Onze tassen hebben we op het station gedumpt in een bewaakte ruimte/kluis, dit omdat we alleen een paar uurtje in LopBuri zouden rondlopen en daarna weer verder zouden trekken naar Phitsanulok. Dus daar gingen we dan op naar de ruïne waar de meeste apen wonen.. Toen we er bijna waren stopte er een aandoenlijk vrouwtje met zo'n fiets met karretje erachter. Ze wilde ons er zo graag heen brengen dus hup wij met zijn 2en in het karretje wat eigenlijk nauwelijks paste ;-) en zij maar trappen wat eigenlijk nog zieliger was, ook al was het nog maar 100meter.. Eenmaal bij de apen ruïne liepen er in de straten al super veel aapjes.. Ze hingen in de stroomkabels, zaten op gebouwen etc..

Toen we bij de ruïne waren kwamen de apen echt overal vandaan.. Er kwam gelijk een lief ogend jongetje naar ons toe die vroeg of we een zakje voer wilde kopen. Ik wilde dat wel voor 20bath maar had alleen 100.. Hij kon niet wisselen dus we zouden na het voeren bij de entree wisselen. Toen ik eenmaal het zakje in handen had kwam er gelijk een aap en voordat ik iets kon geven had dat beest het hele zakje al uit mijn handen getrokken :-s en jullie raden het vast al ik was zo druk met die apen weghouden dat die jongen hem gesmeerd is met het geld... Ze lijken leuk maar ondertussen, ook al is het maar 2,50 het is toch brutaal van zo'n jong en bij de entree wisten ze natuurlijk van niets...

Maar goed verder met het apen verhaal.. Al die andere apen hadden natuurlijk ook gezien dat wij een zakje hadden en dat er een aapje lekker aan het eten was bij ons. Dus voor ik het wist hing er een aap aan me been, en nog 1 en nog 1 en ze klommen allemaal omhoog naar mijn hoofd begonnen mijn haar te ontvlooien en probeerde mijn tas open te maken.. Ineens kwamen er apen van alle kanten...... En terwijl ik aan het vechten was voor mijn leven was Samara in geen velden of wegen te bekennen!!!! Ze liet aan mijn lot over!!!! Gelukkig kwam er een vrouwtje met een katapult (of hoe je het ook schrijft) die de aapjes van me af heeft gejaagd.. Gelukkig liep ze mee want een maar stappen verder kwamen ze weer! En nog meer geluk dat ze überhaupt anders had ik dit gevecht met de apen vast niet overleeft!! Niet dankzij Samara in ieder geval!

Eenmaal weer buiten het 'park' waren de apen gelukkig braaf.. We zijn toen nog even wat gaan eten bij een heel leuk kunst achtig restaurantje.. Daarna hebben we onze tassen weer opgehaald en hebben we gewacht op de trein van 12.37.... Maar deze had natuurlijk ook een uur vertraging. Toen hij er eenmaal was zijn we eerst in de deuropening gaan zitten want het was echt super druk in de trein... De deuren van de trein zijn echter open dus dat was best spannend :-) toen de conducteur langs kwam zei hij tegen ons dat er achterin nog wel een plekje vrij was. We zijn Achter hem aangelopen en toen in de coupe gaan zitten die gereserveerd is voor monniken haha ach er zaten ook nog wel andere mensen en de conducteur zei dat het goed was! Gelukkig hadden we plaatsje want de treinreis duurde ruim 6 uur.. Een lange zit! Maar de omgeving is echt waanzinnig.. Rijstvelden, bergen en kleine dorpjes, moeilijk om in woorden uit te leggen.. Tegen een uur of 7 kwamen we aan in Phitsanulok waar we een guesthouse hebben gezocht. Het ziet er hier schoon uit en we hebben een eigen badkamertje, dat is ook wel fijn. We wilden nog wat gaan eten maar alles was al vrij vroeg dicht dus hebben we een kokossapje gescoord op de night market en hebben we naast ons hostel een friet met gambas en bananen loempia's gegeten. En als afsluiter voor het slapen gaan nog een lekker taartje yumyum!!

Vandaag hebben we rustig aan gedaan en lekker uitgeslapen. Er is hier ook niet zoveel sightseeing te doen dus hebben we een beetje rondgelopen en bij een moslim restaurantje geluncht, Rohdee ofzoiets een pannekoekje met banaan erin. Best lekker! Verder veel gelezen en....... Een lekker oil massage!!!! Van een uur!!!! Heerlijk!!! Daarna aan de riverside wat gegeten ik alweer red curry with prawns (garnalen)... Pittig!!!! Tot nu toe elke dag nog garnalen gegeten en elke dag neem ik mezelf voor om iets anders te nemen, maar ze zijn zooo lekker!!! Nu op tijd naar bed en morgen met de bus naar Sukothai!!

Groetjes vanuit Thailand!!!

Xxxx

  • 15 Februari 2012 - 07:54

    Tracey:

    Nou ik hoop dat Samara foto's hebt gemaakt van het aap aanval! Dat zou ik willen zien!! Lol!! Het klinkt goed jullie maken echt wat mee! Dikke zoen aan mijn dochterXXX

  • 15 Februari 2012 - 08:01

    Francisca:

    Wel jammer dat Samara niet bij het apen gevecht was... anders hadden we er misschien nog foto's van gehad ;P
    Maar klinkt verder allemaal super leuk, Enjoy it!!

  • 15 Februari 2012 - 08:41

    Miss Pancake:

    Zie dat jij ook je pancake verslaving niet kan negeren in Thailand?! En komen die garnalen je nu niet een keer je neus uit, hahaha!

    Wel jammer dat je videocamera in Sydney gejat was, anders hadden we nu hele leuke filmpjes gehad van Ellebel die belaagd werd door hongerige aapjes!! En dat moeten we nu allemaal missen omdat jij je camera verloor omdat je zat te zwijmelen van een lekkere Franse ober ;-) Beetje jammer!! Gelukkig kan je het wel heel erg smakelijk vertellen en heb ik er zo toch wel een beeld bij!

    " Nu op tijd naar bed..." het is nu pas half 4 in Thailand, Poep?! Wat voor een massage was het eigenlijk? En belangrijker nog; wie gaf die?! ;-)
    xx


  • 15 Februari 2012 - 19:29

    Margriet & Heerko:

    Hoi Ellis geweldig wat jullie weer meemaken, monkey town ga jij niet gauw vergeten. Als jij over een paar weken weer thuis bent kan jij je vader en mij ook een heerlijke massage geven van een uur!!!!!! Jij schrijft wel weer super leuk, het lijkt wel een film. Nou garnalenmeisje wij kijken weer uit naar jullie volgende belevenissen, geniet ervan xxxx

  • 16 Februari 2012 - 18:27

    Sam:

    no worries jongens... Ik heb heerlijke smeuige hilarische fotos van the monkey attack op mijn telefoon staan Gna Gna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

The count down!!

Actief sinds 08 Juli 2009
Verslag gelezen: 559
Totaal aantal bezoekers 43136

Voorgaande reizen:

08 Februari 2012 - 14 Maart 2012

Backpack adventures with Samara & Ellis!

15 Juli 2009 - 31 Oktober 2009

the "no worries" trip

Landen bezocht: