Sunset mountainbike tour in Sukothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu Sunset mountainbike tour in Sukothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu

Sunset mountainbike tour in Sukothai

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis

16 Februari 2012 | Thailand, Sukhothai

Hallo regenachtig kikkerlandje!!

Hier weer een verslagje van onze avonturen. We zijn gister ochtend aangekomen in Sukothai. Een kort ritje van een uur met de bus. In de bus werd een spannende Thaise film afgespeeld.. Ik heb nog nooit zo'n slechte film gezien haha..

Afijn, eenmaal in Sukothai heeft een tuktuk mevrouwtje ons naar het guesthouse gebracht die we in de lonely planet gids hadden uitgezocht, eentje met zwembad! Maar toen we aankwamen bleek het guesthouse verplaatst en was er helemaal geen zwembad meer.. De huisjes zagen er wel mooi uit maar de man wilde niet echt zakken in zijn prijs en bleef maar op 500bath hangen. Een stukje verder bleek nog een guesthouse te zijn die ook in de lonely planet staat maar dan zonder zwembad... En wat denk je, komen we daar en heeft het wel een zwembad!! Jippie! De kamers die verwerkt zijn in bungalows zien er goed en sfeervol uit en de prijs was helemaal goed, maar 300bath!

Dus tassen gedumpt en bikini aan!! Hopsa lekker zwemmen en zonnen.. Ook zijn hier de lekkere fruit juices weer, wij zijn dus helemaal blij! Overdag hebben we voornamelijk bij het zwembad gelegen en ik heb Sam laten zien hoe goed ik in kunst zwemmen ben ;-) Hahaha

In de lonely planet gids werd ook de Ronny's mountainbike tour aangeraden.. Een Belg die hier al 20 jaar woont en samen met zijn vrouw mountainbike tours organiseert. En zo sportief als wij zijn zagen dit natuurlijk wel zitten! Er zijn verschillende tours die je kan doen zoals city tour, half day tour en de Sunset tour! Voor deze laatste hebben wij gekozen. Samen met een Belgisch meisje die we hier in het guesthouse hebben leren kennen hebben we ons aangemeld voor de tour. Om 4 uur werden we verwacht. Eenmaal daar kregen we een korte inleiding van Ronny over de mountainbike. Daarna zijn we met zijn vrouw die overigens Thais is op pad gegaan. Best stoer op zo'n mountainbike, het was echt offroad gegaan en het was echt super mooi! Langs de groene rijstvelden waar de boeren hard aan het werk waren, over houten bruggetjes heen en langs de lokale mensen.. De vrouw van Ronny was constant met haar fietsbel aan het bellen wat de kinderen herkennen. Ze kwamen allemaal naar buiten gerend voor een high five terwijl wij langs fietsten! Op een gegeven moment was er een mooi foto momentje (mooi omgeving/achtergrond) dus ik fietste daar even heen en weer voor de foto en toen het Samara's beurt was was de batterij leeg :D oepsie... Nou dat is me ook weer goed ingewreven ... Volgende keer toch maar die extra batterij meenemen inplaats van op de kamer laten..
De tour was echt geweldig en na het fietsen hadden we een "zere poep" zoals de Belgen dit omschrijven Hahaha.. Tja dat moet je niet tegen ons zeggen hahah

vandaag hebben we bij het zwembad gelegen... Zonnen, zwemmen, zonnen, zwemmen, lunchen, zonnen, zwemmen, zonnen, zwemmen.....? nu is het inmiddels half 5 en hebben we nog steeds niks anders gedaan... Lekker relax dagje kan ook heus een kwaad!

Morgen gaan we naar Chang Mai waar we een groot gedeelte van onze 'to do list' kunnen gaan doen. Olfifanten wassen, olfifanten rijden door de jungle, Thai cooking course, shoppen etc.... We zullen daar naar verwachting ook wel wat langer blijven.

Uhm nu gaan we maar weer een zonnen, voordat de zon weg is ;-) en ja die zon die schijnt hier echt super goed!! Bij jullie niet geloof ik ..... Hihi

Xxxxx

Sam en El

• 16 Februari 2012 - 10:04

Miss Pancake:

Hoe is 't met je "zere poep", Poep? Hoop dat je daar morgen geen last van hebt als je gaat Olifantjerijden? (En zal Kuf niet jaloers zijn als hij dit hoort?!)

Jullie verhalen klinken allemaal heel verleidelijk; zwemmen, eten, zonnen, fietsen, olifanten, zonnen, zwemmen.... neee, ik ben niet jaloers, hahahaha
    Geniet er maar lekker van, voor je t weet zit je ook weer hier in het regenachtige kikkerlandje, hihi (waar ze overigens wel heeeeel lekkere pannekoeken hebben ;-)

Luier-ze!! x

• 16 Februari 2012 - 12:34

Lisa:

Heee meiden!

Hahah ik sta er versteld van hoe sportief jullie zijn, klinkt allemaal leuk!
    Ook weer leuke foto's, ik laat het maandag allemaal weer aan oma zien.
    Ik was trouwens gisteren naar het Abn Amro toernooi gegaan en zat daar in een vip box. en raad eens?????????? EEN HANDTEKENING VAN FEDERER!!!:D:D Als je terug bent laat ik het filmpje zien:)

Nou meiden nog veel plezier en ik blijf jullie volgen!

Lieffffffffffffsssssssssssss Lisa

• 16 Februari 2012 - 15:31

Diny And Teh Crew.:

He dames, en wij maar zwoegen om centjes te verdienen.... Tussendoor even op jullie weblog kijken en genieten. Mij wanen dat ik op de fiets zit in het heerlijke Thailand!! Een voordeel ik heb geen zere POEP.
    Thanks voor de smeuige reisverslagen ga zo door. Geniet met volle teugen.
    Liefs van ons en een dikke kus. Ook van Maxim natuurlijk!!

• 16 Februari 2012 - 15:31

Diny And Teh Crew.:

Thanks voor de smeuige reisverslagen ga zo door. Geniet met volle teugen.
    Liefs van ons en een dikke kus. Ook van Maxim natuurlijk!!

• 16 Februari 2012 - 15:57

Hey Apekoppen:

Het zijn wel spannende verhalen zeg die jullie meemaken, en Ellis je schrijft hartstikke leuk. Ik zou zeggen vergeet niet een lekker dagje tussendoor uit te rusten, en neem dan een lekker drankje van ons. Bij ons schijnt de zon niet, dus we willen wel ruilen.

groeten uit Ederveen, the bick place te be

• 16 Februari 2012 - 19:02

Heerko En Margriet:

Heeeee meiden jullie zijn goed bezig hoor, lekker fietsen door Thailand ha ha ha. Nog steeds last van zere poep of is het door het zwemmen al weer een beetje bij getrokken. Ellis leuk van jou dat Samara ook eens op de foto mag wel lief hoor. wij zijn ook weer erg benieuwd hoe jullie het in Chang Mai zullen hebben maar zoals wij steeds al kunnen lezen zal dat ook weer een hele ervaring worden. Geniet er maar lekker van en niet al te bruin terug komen hé.

Groeten uit dit natte en koude Ermelo en tot snel maar weer. :) :) :)

• 17 Februari 2012 - 18:30

Moeders:

Hoi lieve dames,

Wat een mooie verhalen , ik kom ook helemaal in de vak. stemmingik ga vanavond de voice kids kijken met Lijda, dat is dus heel wat anders haha
    Heel veel genieten, hier gaat alles goed.
    liefs xx moeders en Lijda