Ellis, Tina Trucker and the camper adventures!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu Ellis, Tina Trucker and the camper adventures!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu

Ellis, Tina Trucker and the camper adventures!!

Door: ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis

18 Juli 2009 | Australië, Cairns

Eerste nachtje in het hotel hebben we overleeft! Vanochtend om half 9 ging het wekkertje en hebben we lekker ontbeten en de koffers weer gepakt. Daarna zijn we met een taxi naar het camper verhuur bedrijf gebracht waar we onze truck hebben opgehaald!! ;-)
We kregen eerst een heel verhaal over de camper en wat leuke verrassingen :-S over borg en verzekeringen etc… de Australiërs hebben het goed geregeld hier, stel dat wij een ongeluk krijgen met iemand die niet verzekerd is dan zijn wij de Sjaak! De meneer van het verhuur bedrijf was heel aardig en wist het leuk te brengen hij zij: you have to see it like this, if something happen its always your fold . hij liet ons dus leuk schrikken met dat verhaal, daarna begon ie ook nog over slangen, dat er 15 giftige slangen bestaan en die slangen ook allemaal in Australië leven. Whaaaaaa ook over krokodillen en haaien wist hij het mooi te vertellen kortom dat word nog wat! Na dat alles hebben we een filmpje gekeken over hoe alles werkt in de camper! En toen was de tijd daar Jo achter het stuur bloed aan de muur (nee grapje het ging best goed). Het was natuurlijk even wennen want ze rijden links hier dus alles is omgekeerd echt heel raar vooral met rotondes, maar goed gelukkig ben ik maar de bijrijder and navigator :) klinkt stoer toch! (niet dat die eigenwijze draak luistert maar toch).
Voordat we zijn gaan rijden hebben we leuk campinkje uitgezocht en daar zijn we feilloos in 1 keer goed heen gereden! De camping is klein, heeft een klein zwembadje en een gelukkig heel schoon toilet gebouw! Eenmaal op de camping begon het volgende avontuur want het verhuurbedrijf was vergeten ons stoelen en tafel te geven en op een raadselachtige manier deed de 240volt het niet. Dus… wij weer terug naar het verhuurbedrijf wat gelukkig dichtbij was, stoelen/tafel opgehaald en de stroomkabel gecheckt die bleek het toch echt te doen. Wij weer terug en toen deed ie het ineens :-S
De middag was vrij rustig we hebben heerlijk in het zonnetje de boeken van Australië bestudeerd om een plan te maken voor morgen! Morgen gaan we 1 van de mooiste treinreizen van de wereld maken met de kuranda scenic railway naar het Atherton Tableland (regenwoud). En jawel de terugweg gaan we met een kabelbaan (skyrail Rainforest Cableway) van 7,5 km over het bladerdak van het regenwoud! Ik ben benieuwd!
Rond een uurtje of 4 zijn we lopend richting het strand gegaan waar we een foodmarket en leuke kraampjes hebben bekeken! Er was echt een super mooi wandelparkje aan het strand waar gewoon BBQ’s stonden waar hele gezinnen aan het BBQen waren, spelen, volleyballen skateboarden etc! wij zijn toen in de foodmarket wezen eten waar je langs allemaal viskraampjes je eigenbordje kon vol scheppen (mmmm echt iets voor mij) Jo had weer een vreemd menutje uitgezocht Lasagne met patat… en ik had een heel bord vol met inktvisringen en super super super grote Gamba’!! en het was zooooo lekker! Na het eten zijn we nog bij wat winkeltjes wezen kijken en toen weer helemaal terug gelopen :P
Toen hebben we het bed in elkaar gezet, wat nog een hele klus was, maar gelukkig was Jo zo technisch en met een beetje lompigheid hebben we toch de poten van die ***tafel losgekregen. Dus nu liggen we lekker op bedje Harry potter te kijken!
Morgen moeten we vroeg op voor ons treinritje! lekker slapen dus!
Liefs Ellis

• 18 Juli 2009 - 13:32

Heerko:

Hoi El jullie vermaken je al aardig lees ik wel,leuk hoor en een grote camper hebben jullie nog zeg kan jij Jo soms een beetje ontvluchten hi hi hi nou en met die inktvisringen en gamba's zit jij daar ook wel goed lekker hoor.
    Zit het bed nog in elkaar of is die door de lompigheid van Jo in elkaar gezakt.
    Ik vind het heel erg leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie avonturen doe de groeten maar aan Jo en een hele dikke kus.

• 18 Juli 2009 - 13:39

Lisa:

Hee Ellis.

leuk verslag ik heb het voorgelezen aan twee oude dames (Hilda & Mama)Het klinkt allemaal goed. en ik las dat je je lievelings maaltijd ook al gehad hebt! haha Nou veel plezier daar en we houden in de gaten wat je allemaal plaatst. Groetjes aan jo. kus Lisa en mama.

• 18 Juli 2009 - 14:23

Rina:

Hey Ellis en Jo,,

NOu tot nu toe gaat alles dus best goed haha.
    Vind de camper super om te zien en lijkt me heel knus.
    Morgen dus een mooie treinreis, hopelijk kan je mooie foto's maken.
    Nou en ik zou zeggen rij heel voorzichtig zodat jullie geen brokken maken wat jullie schuld is hahahahha dan heb je ook geen probleem met verze etc..

Veel plezier verder

• 18 Juli 2009 - 18:40

Lijda:

hoi ellis erg leuk te lezen ..nog veel suces met je reis en avonturen ahah liefs van lijda

• 18 Juli 2009 - 19:09

Celeste En Leonore:

Hey Ellis en Jolande!

Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen en zo te horen zitten de eerste avonturen er alweer op!
    We blijven jullie volgen, geniet maar lekker!

Veel liefs Celeste en Leonore en een kusje van Maxim!

• 18 Juli 2009 - 20:50

Heerko:

Hallo dames al wakker voor de treinreis het is nu 06.50 uur bij jullie.
    Heel veel plezier vandaag hoor xxx

• 18 Juli 2009 - 21:04

Roely:

Hai Ellis en Jo.Super voor jullie dat alles naar wens gaat.Wij hadden daar ook de apollocamper gehuurd het zal wel mee vallen met het brokken maken. Alhoewel wij reden de laatste dag de achterruit aan diggelen.Hoop dat jullie genieten van dat mooie land en de aardige bevolking. We zijn hier weer benieuwd naar de volgende leuke verhalen en hopelijk meer foto's. Groetjes ook van Wim,Jacco,Nienke en Wouter en Tom.

• 18 Juli 2009 - 21:20

Liesbeth:

he daar aan de andere kant van de wereld, best ver weg!!! maar door jullie verslagen ook dichtbij! Leuk om te lezen. klinkt wel erg mooi allemaal. van de rainforest kabelbaan heb ik een film gezien omdat ik ooit een wild plan had zoiets te maken bij Staatsbosbeheer. zag er prachtig uit. dat kun je nergens in de wereld zo doen. zorg dat je niet gekaapt wordt door een knappe tarzan als je langs de boomtoppen scheert. Vandaag hebben we in de regen ons best gedaan op de dressuurproefjes. Zazou werkte braaf mee. de jurys waren streng dus geen winstpuntjes dit keer, volgens mij voor het eerst. maandag op SGWkamp bij het KNHScentrum, volgens het schema wordt dat hard werken voor beide, pien en zazou maar pien heeft er veel zin in. zazou weet nog niet wat haar boven het hoofd hangt. maar heel afwisselend ook een buitenrit, dat ligt haar wel. nou geniet ervan en groetjes van ons allemaal (wij hebben vanavond heel rustgevend met Aline gebbqed en detectives gekeken, gelukkig hadden we ze al een keer gezien, dan schrik je niet zo van de lijken)

• 19 Juli 2009 - 09:55

Moeders:

Hallo meiden,
    Wat een leuk reis verslag en al wat in het fotoboek, ik begrijp dat je je snorkel nog even in de koffer laat liggen.
    Met de poezen van Jo gaat het goed ze zitten veel in de tuin.
    Met de paardjes gaat het ook goed al krijgen ze nog weleens een bui regen op hun lijf. groetjes van oma en ook van Rudolph die komt net op de koffie.

• 19 Juli 2009 - 13:17

Simon:

hey el!

Leuk avontuur hebben jullie daar lees ik wel! Nog heel veel plezierr en geniet er nog maar even van...:)

Kusje simon

• 22 Juli 2009 - 05:27

Hoi:

hoi ellis leuk alles van je te lezen wat een avontuur he ..nou veel plezier nog liefs lijda xx

• 25 Juli 2009 - 18:09

De Leukste Buurman:

Hey Ellis,

Je moeder zit hier zwaar aan de wijn op de bank bij ons. Erg gezellig. Leuk te horen dat alles goed met je gaat.
    Nog leuke (lekkere) cowboys ontmoet?

Hier alles goed. Geen nieuws zoals al te verwachten. Geniet er flink van en veel plezier.

Groet Bart, Wil en Bo