Discovery Channel Whale watchers! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu Discovery Channel Whale watchers! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu

Discovery Channel Whale watchers!

Door: De razende Reporter

Blijf op de hoogte en volg Ellis

29 Juli 2009 | Australië, Sydney

Yeah!!!! Walsvissen gezien!!
Echt waar!! We hebben walvissen gezien, en nee niet van een afstandje! Het zijn echt hele intelligente beesten en ze kwamen naar de boot toe! Ik kon ze bijna aaien.. echt heeel bijzonder!
Vanochtend om 10 uur werden we opgehaald door een busje samen met nog een groep Nederlanders zijn we naar de boot gebracht! Een supersnelle quick cat met vier moters achterop van 300 PK yeah, cool he! Gelukkig hadden we ons warm aangekleed want met zo’n vaart over het water is nogal frisjes :). In het begin kregen we een verhaaltje, zo had onze bootradio contact met andere boten op het water die walvissen gezien hebben.. ik dacht mooi! Das dus niet moeilijk om die knoeperds te vinden :)! Dus ogen wijd open en gaan met die banaan, na een half uur varen nog niks gezien, behalve wat grote zeeschildpadden die lekker aan het dobberen waren op de golven. op een gegeven moment kreeg ik er wel een beetje een hard hoofd in, weg geld dacht ik! Maar niets is minder waar , een eindje verder lag ook een andere boot stil en jaa hoor daar vlakbij kwam een reusachtige vis uit het water! Een plons van heb ik jou daar! Whiieeeuw ik kreeg er een brok van in mijn keel want was is dat speciaal om te zien zeg! Motoren uit en kijken maken! Zo bijzonder die beesten. En dan te bedenken dat ze een paar jaar terug bijna zijn uitgestorven en nog steeds bedreigd worden!
5 minuten later ging de andere boot weg en kwamen er 2 puber walvissen vlakbij onze boot chillen! Camera in de aanslag en filmen maar! Ze vonden onze aanwezigheid ook heel interessant en kwamen dan ook leuk verstoppertje spelen bij ons bootje! Ze kwamen de hele tijd bij onze boot, even zwaaien met de vin, flapperen met de staart en water spuwen dan waren ze weer weg en doken ze ineens weer voor je neus op! Ik als razende reporter natuurlijk helemaal over de railling hangen en zwaaien naar de walvis daar schijnen ze op af te komen! Echt een hele speciale ervaring!
Op een gegeven moment waren ze al een tijdje onderwater, maaar toen opeens uit het niets sprong er 1tje super hoog het water uit (wat je altijd op discovery ziet) iedereen had natuurlijk de camera’s alweer uit. Maar he wie ben ik als razende reporter… ik had hem natuurlijk nog op scherp en heb dan ook als 1 van de weinigen de mega jump erop :) yeah! Ongelovelijk dat zo’n log beest het water uit kan komen!
Even later gingen de walvissen weer een straatje verder zwemmen dus zijn we ook weer richting de haven gegaan. De terug weg zijn we langs de kust van Fraser Island gevaren daar schijnen wat dingo’s (wilde honden), zeeschildpadden en dolfijnen te zitten. Helaas niet gezien behalve dan de schildpadden op de heenweg! Vlakbij de haven hebben we nog even lekker gestunt met onze supersnelle boot. Een tandje harder, wat zigzag bochtjes, en jumpen over de golven!
Helaas hebben we ook onze private bathroom weer moeten opgeven, vanwege drukte op de camping! We staan nu op een plekje zonder stroom dus dat word geen soap vanavond! Hoop dat ik Jo een beetje in toom kan houden! Straks even lekker een hapje eten aan de boulevard! En morgen weer verder naar onze volgende bestemming Brisbane!! Heb er nou al zin in want daar zijn weer allemaal nieuwe avonturen… tipje van de sluier ….. de dierentuin van Steve Irwin :) kan me eindelijk voorstellen als de nieuwe Ellis Irwin the Everything hunter!
Bye Bye
Ellis

  • 29 Juli 2009 - 15:26

    Heerko:

    Hoi El & Jo goh wat gaaf zeg dat jullie walvissen hebben gespot in levende lijve en die boot ziet er ook echt supersnel uit zeg. Het istoch maar bijzonder wat jullie allemaal meemaken echt prachtig gewoon het lijkt mij ook ontzettend mooi daar en ben niet alleen jaloers op die hoed maar ook op de rest echt gaaf allemaal hoor.
    Nou ellis ik hoop dat jij Jo de baas kan als jullie die soap niet kunnen volgen maar dat komt vast wel goed denk ik :-D hi hi hi ik kijk al weer helemaal uit naar jullie volgende avontuur:-) eet lekker en tot horens groetjes H & M :-P xxx

  • 29 Juli 2009 - 16:28

    Joepie:

    Ha, die Ellis of voor anderen Ellebel, leuke spelletjes gedaan met Jo?
    En wie heeft er gewonnen?

    Wat een geweldige avonturen beleven jullie met die walvissen is helemaal gaaf. Ik hoop dat het snel weer morgen is dan lees ik de soap van tweereislustige Lady's weer, ik kan bijna niet wachten.

  • 30 Juli 2009 - 15:29

    Arjan:

    Heeej El,

    Zo te lezen en te zien geniet je lekker. Veel plezier en straks succes met je stage.

    xxx AR

  • 30 Juli 2009 - 20:52

    Heerko:

    Het is als ik dit typ 06.50 uur bij jullie weet niet of jullie al wakker zijn maar wens jullie een fijne dag toe en weer een hoop plezier geniet er maar weer van groetjes xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

The count down!!

Actief sinds 08 Juli 2009
Verslag gelezen: 794
Totaal aantal bezoekers 43127

Voorgaande reizen:

08 Februari 2012 - 14 Maart 2012

Backpack adventures with Samara & Ellis!

15 Juli 2009 - 31 Oktober 2009

the "no worries" trip

Landen bezocht: