van Dorp naar STAD - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu van Dorp naar STAD - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu

van Dorp naar STAD

Door: De razende Reporter

Blijf op de hoogte en volg Ellis

01 Augustus 2009 | Australië, Brisbane

Van dorp naar STAD

Gistermorgen (31-07-09) zijn we naar Brisbane gereden. Gelukkig was het niet zo ver meer zo’n 140 km! Onderweg ging alles goed totdat we in de stad bij de stad kwamen. Toen was het toch even zoeken. We hadden van tevoren al een paar campings uitgezocht nu moesten we ze alleen nog maar zien te vinden :) de kaart die we hebben is een hele goeie alleen staan de kleinere straten er niet allemaal op en lijkt alles nogal op elkaar. Ik werd er behoorlijk chagrijnig van hihihi dan denk je dat je eindelijk goed zit en dan zit je weer helemaal in de middle of nowhere zonder aanknoopspunten! Uiteindelijk vraag me niet hoe zijn we er gekomen. Omdat we blij waren dat we eindelijk 1 camping hadden gevonden hebben we er ook maar gelijk genoegen mee genomen!

Onze Herbie op zijn plek gezet, bikini’s aan en lekker chillen bij het zwembad! Daar was het de bedoeling even lekker te tukken in de ligstoel we waren allebei nogal gaar van de reis namelijk! Maar dan hebben we altijd onze Jo nog die als de kans er is om even lekker te tukken ze het niet doet en ineens klaarwakker is :-S tja wat moet je daar nou mee,,!

Tenslotte zijn we weer naar onze herbie de camper gegaan waar inmiddels de laptop opgeladen was! Omdat de internetservice op deze camping nogal duur is (stelletje afzetters) zouden we naar de mc donalds gaan (vanwege de wireless) en daar ons stukje erop zetten en natuurlijk ook een hapje eten)! Nou dat internetten ging dus mooi niet door, de mc donald daar is blijkbaar net nieuw en nog niet verbonden met het netwerk! Zaten we dan met ons goeie gedrag.. tjonge wat balen weer want het vinden van die MC was ook nog een drama hele stad afgecrosst, hele om weg gemaakt etc. blijkt uiteindelijk de MC donald vlak achter de camping te liggen op een loopafstandje van 10 min :) (BLOND) !! eenmaal weer terug hebben we een filmpje gekeken en toen zijn we lekker gaan slapen!
Vandaag (1-08-09) hebben we een beetje sightseeing gedaan! Lekker de stad ontdekken met een een hop on hop off bus! Eerts met een bus naar de stad en daar met de city tour bus de stad bekijken, je kan er dan op speciale plekken uit en weer opstappen wanneer je wilt. Zo ga je dan de hele stad rond langs alle highlights van de stad. Echt heel bijzonder was het niet, we zijn nog even bij een uitzichts punt geweest waar we een lekker bakje koffie hebben gedaan! Toen weer terug naar de bus en zijn we bij wat winkels uitgestapt, daar hebben we door de winkelstraat gelopen. Echt een super nette en mooie winkelstraat geen kauwgompje of papiertje vind je op de grond! Het grappige was nog dat we langs een eettentje liepen waar ineens een bord met: ‘POFFERTJES’ typical Dutch pancakes!! Tja zo word je toch nog weer een beetje aan NL herinnerd! Ook zijn we nog even wat gaan drinken in het midden van de winkelstraat.. lekker mensen kijken! Jo keek haar ogen uit.. nu had ze ook wel gelijk want hoe sommige erbij lopen ongelofelijk, zo liep er een meisje in een soort trouwjurk met allstar gympen eronder, handboeien aan 1 arm en der haar lekker wild.

Als laatste hebben we nog een rondvaart gedaan… nou ja rondvaart! Om de 2sec stopte dat ding en stapten er weer mensen in en uit! Er werd niet eens wat verteld over de omgeving. Geen succes dus en niet echt boeiend! Na de rondvaart zijn we wat gaan eten aan de boulevard waar allemaal leuke barretjes en restaurantjes waren. Het was super gezellig en we hebben lekker gegeten! De terug weg naar de camping was ook nog even zoeken, we zijn met de bus gegaan maar doordat het donker was is het er moeilijk te zien waar je eruit moet. Uiteindelijk is uiteraard ook dat weer goed gekomen!

Morgen vertrekken we naar Bayren Bay waar we een stop maken voordat we naar Sydney gaan!

Liefs
Ellis

• 02 Augustus 2009 - 16:30

Beach Resort Makkum:

Hey Girls.

Hier alles wel en bij jullie ook lazen we. Leuk El dat je belde . We waren net in onze favo shop. Weer veel leuke dingen dus weer snel door de centjes heen.
    Van wie hebben wij dat toch geleerd.
    Zo lekker eten an dan een kopje koffie bij het strand.
    Jullie zien wij vermaken ons net zo goed als jullie.

Veel plezier nog en liefs van ons allemaal.

• 02 Augustus 2009 - 20:25

Heerko & Margriet:

Hoi Ellis alles gaat voorspoedig dat lezen wij, goh al weer bijna in Sydney.Dat moet ook wel een hele mooie stad zijn ben erg benieuwd wat jullie daar allemaal weer beleven en zien maar zover is het nog niet eerst nog naar Bayren Bay.
    Wij blijven jullie op de voet volgen maar gaan morgen 3 augustus zelf ook met vakantie en moet even kijken waar ik een internet verbinding (of cafe)kan vinden:)dus als jij even niets van ons hoort weet je hoe dat komt:( nog veel plezier en groetjes aan JO :D :D :D dikke kus H & M xxx

• 02 Augustus 2009 - 20:26

Rina En De Rest:

Hey Ellis,,

Zo heb weer even bijgelezen. Hans en ik waren weekje naar Frankrijk.
    Maar wat een verhalen zeg en wat maak je leuke, mooie, prachtige, indrukwekkende en spannende dingen mee zeg.
    GEWELDIG.
    Sla dit allemaal maar goed op en kan je als je thuis ben een mooi boekwerk van maken zodat je het altijd weer kan terug lezen.

Genietse verder en ik lees weer elke dag mee.

Liefs van ons..:-d

• 02 Augustus 2009 - 20:54

Liesbeth:

he crocladys,
    het ziet er weer allemaal heel gaaf uit en jullie redden je daar goed met de noodles tussen de walvissen en de pytons. ik denk dat het leven in Ermelo straks met ons en de horses, katten en Pluk vrij saai over zal komen. ik ben al aan het worstelen met een plastic krokodil om toch een beetje mee te kunnen praten. Pluk heeft ook op het konijn gejaagd (safari in onze tuin) maar dat is goed afgelopen - het konijn dacht steeds wie zit er aan mijn staart. ondertussen genieten we van jullie verhalen en foto's. super heel leuk ga zo door! vanavond nog bij de paardjes geweest stonden er goed bij en smulden van de hapjes. groetjes van ons allemaal, Liesbeth