whaaaaauuuww!!! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu whaaaaauuuww!!! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu

whaaaaauuuww!!!

Door: De razende Reporter

Blijf op de hoogte en volg Ellis

03 Augustus 2009 | Australië, Byron Bay

Whaaaauuwww
Gisteren zijn we aangekomen in Byron Bay! Het eerste wat we zeiden was Whaaaauuw! Wat vroeger een slaperig vissers stadje was, is nu uitgebloeid tot het toeristencentrum van de Summercoast! Alle soorten mensen kom je hier tegen hippies, oude mensen en niet te vergeten de Surfdudes! Je kijkt je ogen uit! De omgeving is werkelijk prachtig! De camping die we hebben opgezocht ligt midden in het regenwoud aan de rand van de zee.. Jo en ik hebben al besloten dat we hier een strandtentje kopen en opknappen en dan een barretje beginnen, surfschool of een restaurantje!! Ideaal!
Eenmaal aangekomen op de camping hebben we onze herbie op zijn plek gezet en zijn we naar het strand gegaan op nog geen 100m aftstand!..daar zijn we gezellig surf dudes wezen spotten en lekker zonnen natuurlijk! We lagen nog geen 2 min op het strand of we hadden er al 1 in het vizier :) een goddelijk lichaam op een surfplank! Kwijlkwijlkwijl… en pijn in mijn nek van het kijken! Het is alleen bij kijken onopvallend kijken gebleven (vond ik tenminste volgens Jo was ik heeeeel opvallend aan het loeren)! Verder waren het allemaal van die griezelige dreadlocks figureren op surfplanken. Na ons strand avontuurtje zijn we een hapje gaan eten in het stadje waar het gezellig druk was! Ik heb een lekkere super pittige pizza gegeten die echt heerlijk was.. helaas kon ik hem niet helemaal op dus moesten de laatste stukjes maar mee naar huis, omdat ie nogal stonk hebben we hebben buiten op de tafel gelegd met als gevolg dat 1 of andere kip het heeft opgegeten!
Vanochtend zijn we begonnen met een lekkere wandeling over het strand! Lekker met blote voeten door het water en het witte zand gebanjerd beetje schelpjes gezocht en lekker uitgewaaid! Daarna hebben we onze herbie gepakt en zijn we opweg gegaan naar Cape Byron. We hebben daar een stevige wandeling gemaakt! Even in het kort: Cape Byron is het oostelijkste punt van het Australische vasteland. Kapitein Cook vernoemde de landpunt, die getooid is met een in 1901 gebouwde vuurtoren naar zijn collega ontdekken John Byron (leuk verhaal vind ik zelf :)) vanaf het rondlopende wandelpad Cape Byron Walking Track (3,6km) hebben we genoten van een prachtig uitzicht! oke we hebben hem niet helemaal gelopen maar wel een eind het was een behoorlijke klim!! we konden de vuurtoren mooi zien, en die zag er werkelijk prachtig uit boven op zijn berg! Ook hadden we een mooi uitzicht over zee waar we ook nog wat walvissen in de verte hebben zien chillen! Het speciale van de walvissen groep die hier rond zwemt is dat hier als enige op de hele wereld een albino walvis rondzwemt! Ze is nog niet zo heel oud maar de mensen hier staan te trappelen tot zij een baby walvisje ter wereld brengt, ze zijn benieuwd of dat ook een albino wordt!!
Na onze vermoeiende wandeling zijn we nog even door de winkelstraten gelopen en hebben we een terrasje gepakt! Daarna zijn we naar de supermarkt gegaan en hebben we inkopen gedaan voor ons BBQ feestje (just the 2 of us) :) wordt gezellig hoor!! Ze hebben hier speciale BBQ plaatsen waar je alleen de Barby nog maar hoeft aan te steken en je kan aan de slag! Ik ben benieuwd!
Helaas moeten we morgen afscheid nemen van ons mooie plekje! We vertrekken dan richting Sydney met nog een tussenstop!
Liefs Ellis

  • 03 Augustus 2009 - 09:43

    Makkumers:

    Hallo Sis.
    hele mooie foto's heb je weer geplaatst. ziet er heel mooi uit, je vermaakt je zo te zien wel. We volgen ook hier jou mooie verhalen!
    Het is hier ook heel mooi weer we genieten er lekker van. Sla maar leuk zo'n surfdude aan de haak. Kunnen we nog wat van leren hier haha.
    dikkee kus van ons ( Diny, Fokko, Aline, Leonore,Ed, Simon, David, Celeste, Maxim, Vincent,Pien, & DE LEUKSTE LISA

  • 03 Augustus 2009 - 10:11

    Hilda:

    Dag Meiden,
    Wat weer een leuk verhaal,lekker veelzijdige dingen beleven jullie allemaal!!Morgen met kokkin Krikke een dagje naar Makkum,zal vast gezellig worden!Groetjes van ons de Verploegjes!

  • 03 Augustus 2009 - 13:15

    Rina En De Rest....:

    Hoi Ellis,,

    Wat moet dat geweldig daar zijn zeg.
    Hoop dat je wat foto's hebt van de lekkere surfboys daar hihihi.
    Nou slaap lekker voor straks en een hele fijne dag weer morgen.

    Liefs van ons allemaal..


  • 03 Augustus 2009 - 14:15

    Sammieej:

    Hey meis! was je site alweer vergeten...dacht net aan je en maar snel even opgezocht!
    Heerlijke verhalen om te lezen. Heb ze meteen allemaal gelezen en volgens mij vermaak je je prima daar haha ;)
    KUSS en liefs van Sam

  • 03 Augustus 2009 - 17:19

    Oma Krikke:

    Dag lieve Ellis,

    zoals je ziet is oma geen grote held met schrijven daarom neemt Liesbeth het nu over en ga ik op het ligbed liggen. Oma vindt het fantastisch dat jij het zo naar je zin hebt en zulke fantastische dingen ziet en beleeft. Wat ik ook zo fijn vond dat jij mij opbelde en het leek of jij vlak bij mij stond. Ik heb aan Rudolph gevraagd of hij mij wil helpen om jou een keer te bellen. Oma is 5 dagen weggeweest dat vond ik al zo lang. We hadden op die vakantie ook prachtig weer, we hoefden geen jasje aan. We hebben bijzonder genoten (toelichting Liesbeth: de reisgenoten dachten al dat oma bij de reisleiding hoorde omdat ze zich overal meebemoeide en alles uitzocht. dat vertelde ze dan door aan de anderen bijv wie bij wie hoorde en dat soort dingen. ook moest ze bijzonder veel lachen!!). elke dag kijk ik naar je foto en dan lijkt het net of je toch heel dichtbij bent. heel veel liefs en nog veel plezier!! Oma Krikke
    PS morgen ga ik met Hilde naar Makkum naar Aline.

  • 04 Augustus 2009 - 17:48

    Judith:

    He
    Wat een gave en enthousiaste verhalen helemaal te gek! Het allerleukste vind ik toch wel dat een hele boel plekjes waar jullie zijn geweest ik ook ben geweest!!
    Ik heb net zelfs even mijn ftoboeken erbij gepakt om te kijken hoe gaaf Byron Bay ook al weer is. Echt super leuk. Ook de vuurtoren vind ik terug in mijn fotoalbum.
    Wij hebben toen ook walvissen gespot bij een speciaal walvissen uitkijkpunt. Weet alleen niet meer waar dat was, misschien leuk om na te vragen. Was wel heel gaaf.
    Nou heel veel plezier nog en geniet van alle mooie plekjes daar!!!
    Dikke kus (ook aan Jo)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

The count down!!

Actief sinds 08 Juli 2009
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 43141

Voorgaande reizen:

08 Februari 2012 - 14 Maart 2012

Backpack adventures with Samara & Ellis!

15 Juli 2009 - 31 Oktober 2009

the "no worries" trip

Landen bezocht: