Safari was echt Super!! - Reisverslag uit Yulara, Australië van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu Safari was echt Super!! - Reisverslag uit Yulara, Australië van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu

Safari was echt Super!!

Door: De razende Reporter

Blijf op de hoogte en volg Ellis

19 Augustus 2009 | Australië, Yulara

Safari overleeft!
we zijn weer terug van Safari en ik kan jullie het was echt Fantastisch! Ik ben er nog steeds helemaal enthousiast over. We hebben weer zoveel leuke dingen gedaan, het was echt een geweldige ervaring!
Dag 1 (zondag 15 augustus 2009)
Om 5.45 werden we opgehaald, en helemaal duf zijn we op pad gegaan het was nog wel 500 km rijden! Het was pikke donker en de maan en sterren stonden nog aan de hemel! Beneden bij de receptie stonden nog meer mensen te wachten, we hadden gelijk door dat het om een groep Italianen ging.. al lekker wakker op de vroege ochtend! we hebben niet lang hoeven wachten en keurig op tijd kwam daar ons voertuig aan! Een bus maar dan breed, met grote wielen een echte Off road bus! Eenmaal in de bus hebben we nog iemand opgehaald en later zijn er nog 4 bijgekomen. In totaal waren we met 16 personen! Een leuk clubje! En deze keer gelijk een goed gevoel over de gids. Het was een vriendelijke man en vertelde onderweg wat interessante dingen! (gelukkig niet zo als onze Flintstone van de Blue mountaints)

Onderweg heb ik nog wat geslapen en we hebben een paar stops gemaakt. de eerste stop was bij een Kamelen boerderij, daar hebben we een bakkie gedaan en een lekkere tosti gegeten! Wat kamelen op de foto gezet en toen weer klaar voor vertrek! De Italianen besloten om op het laatste moment nog even op een kameel te stappen. Gelijk een eigenschap van de Italianen leren kennen: ‘’Te Laat Komen!!!’ ook Terry de gids had zoiets van als dat maar goed komt de rest van de safari! De 2e stop was bij een Aboriginal Art shop, je kon er ook wat drinken. De schilderingen van die mensen waren echt schitterend en je kon duidelijk het verschil zien met de gene die je in de souvenirs winkels ziet liggen. helaas hadden we niet veel tijd om er een uit te zoeken. De schilderingen zijn niet goedkoop dus dan wil je er ook wel even de tijd voor nemen om een mooie uit te zoeken! En Jawel de Italianen leren snel, ze waren op tijd weer in de bus (hopen dat ze het volhouden).

Tegen de middag kwamen we aan bij ons resort, wat bestond uit appartementen, hotels, villa, een camping en een tentenkamp! Je kunt er alle kanten op! Wij sliepen in het tentenkamp, gezellig en knus! er was een schuur/tent waar een hele keuken in zat, de tenten waren ook ruim genoeg! Er stonden 2 bedden, een nachtkastje en een lampje! Terry had ondertussen alle etenswaren uitgepakt en met zijn allen hebben we toen de lunch voorbereid; tomaten en komkommers snijden, sla wassen etc. daarna hebben we lekker gesmuld van onze sandwiches! Echt super geregeld! Daarna zijn we naar Uluru gegaan!
Uluru (Ayers rock) is een enorm rotsblok van zandsteen midden in een openvlakte.. het is voor de Aboriginals een heilige is zon 350m hoog en je moet 9 km lopen als je eromheen wilt! De Uluru berg was eigenlijk ander dan verwacht, veel groter maar vooral de vorm! Van veraf en op foto’s lijkt alles in perfecte vorm maar als je eromheen loopt (wat wij hebben gedaan) zie je de spleten, inhammen met watervijvers en al die verschillende hoogtes en vormen! Heel apart! Het meest aparte van de hele berg vind ik dat ie rode kleur heeft en door de stand van de zon veranderd de kleur van bruinig naar knal rood gedurende dag! Jo heeft gelukkig verschillende foto fases gemaakt! na onze flinke wandeling om de berg zijn we naar een uitzichtspunt gegaan om de zonondergang te bekijken. De Uluru word dan echt vuurrood! Toen we aankwamen bij het punt bleek al gauw dat we niet de enige waren, er stonden nog heeeel veel bussen! Maar gelukkig stond er voor onze groep al een gedekt tafeltje klaar met daarop lekkere hapjes, champagne glazen en een bak vol met ijs met daarin champagne flessen!! Whiieeeuuw! Ik kon mijn ogen niet geloven en heb Jo gelijk tot Romantische verloofde veranderd!!! Hihih schitterend de rots werd inderdaar vuurrood, en we hebben er echt van genoten! Eenmaal terug bij het kamp hebben we nog lekker geBBQt! Echt heel goed geregeld! We hebben toen nog even bij het kampvuur gezeten en genoten van de prachtige sterrenhemel en zijn toen gauw ons bed ingedoken want de volgende ochtend zou Terry ons wekken maar hij wilde de tijd al niet zeggen wat geen goed teken is!
Dag 2 (maandag 16 augustus 2009)
Om half zes werden we al gewekt!!!! Goeie genade! we hebben wat ontbeten en toen zijn we naar de zonsopgang wezen kijken! Helaas was het best wel bewolkt, en verdween de zon achter de wolken. Toch was het nog heel mooi om te zien en uiteraard heeft Jo er nog wat mooie plaatjes kunnen schieten! Daarna zijn we een wandeling gaan maken van 5 Km! En dan heb ik het niet over een simpel gelijkvloers wandelingetje ;-) nee klimmen en klauteren moesten we! Ik wist meteen weer dat ook ik spieren heb! Het was schitterend met mooie uitzichten. Daarna zijn we weer op pad gegaan met de bus, richting Kings Canyon! Onderweg hebben we een paar stops gemaakt waaronder ergens bij een oude bosbrand waar we hout moesten zoeken voor het Kampvuur! Jaja we hebben ons eigen hout gezocht!!! En wat denk je, regent zelden in de woestijn maar uiteraard als wij er zijn gebeurd dit! Onze overnachting was op een boerderij ook wel Cattle station genoemd! De boerderijen zijn hier aardig aan de maat, de grootste van Australie is groter dan het land Israel!! Jaa jullie lezen het goed!! Deze had een omtrek van 3000 km, de koeien worden verzameld en verplaatst door middel van Quads helaas, wij hadden uiteraard gehoopt op paarden net als vroeger! Gelukkig was er wel iets anders leuks! De adrenaline stroomt nog steeds door mijn lichaam, want oooh wat was ik zenuwachtig en enthousiast te gelijk! We hebben er namelijk een helikopter vlucht gemaakt over de Kings Canyon! Er stond behoorlijk wat vind, en dat maakte het wel een beetje scary, maar gelukkig was de piloot heel leuk… uuhhhh ik bedoel heeel vriendelijk en stelde hij me aardig gerust! Vanaf boven heb je echt een schitterend uitzicht, en op een gegeven moment zie ik iets bewegen.. heee een Geit dacht ik, whihihi wat denk je bleken het wilde paarden te zijn (lekker blond Ellis) ook hebben we nog wilde kamelen gezien! Toen we terug kwamen stond het eten al op het kampvuur, Terry had eigen brooddeeg gemaakt dit op het vuur gezet zo werd het gebakken, ook stond er een pan met groente en een pan met kip op het vuur! Terry heeft goed zijn best gedaan, want het was echt heerlijk, en zo goed geregeld! na het eten ben ik lekker gaan douchen en toen ik terug kwam zat iedereen rond het kampvuur. De Italianen begonnen al gauw met zingen en niet veel later zongen we in verschillende talen het vader Jacob in Kanon! Hihihi erg gezellig! Daarna snel de tent in gedoken want de volgende ochtend zouden weer zo vroeg wakker gemaakt worden!

Dag 3 (maandag 17-08-2009)
Goh wat zijn deze dagen snel voorbij gegaan vandaag is alweer de laatste dag!

Vanochtend was weer een hele shock om zo vroeg op te staan! Het was 5.30 toen onze persoonlijke wekker ons weer wakker maakte! Bij het ontbijt hebben we alvast sandwiches gemaakt voor de middag. Tijdens het ontbijt hebben we Happy birthday gezongen want gids Terry was jarig! Fantastisch vond ie het!

Na het ontbijt zijn we een stuk gaan rijden naar Kings Canyon voor de wandeling! Het was een toch van 6km en vooral het begin was een hel! We moesten een heel eind de berg op klimmen. Eenmaal boven hadden we een prachtig uitzicht over de Canyon! Daarna hebben een een eind geklauterd langs de Canyon , het was een heel avontuur! (vooral om niet te vallen). Op een gegeven moment moesten we over een bruggetje en daar werd het Happy birthday lied weer luidkeels ingezet door de Italianen! Geweldig! De kings Canyons zijn echt prachtig. Na 2,5 uur klimmen en klauteren waren de voetjes aardig moe. Bij de bus stonden biscuitjes klaar en daarna zijn we weer verder gegaan voor het laatste deel van de reis!

Onderweg naar Hermansburg wat een Duitse nederzetting is zijn we nog een paar keer gestopt. Ook zijn we nog een wilde Dingo tegengekomen en wat wilde Brumby ‘s (paarden). Hermansburg is nu een Aboriginal gemeenschap, je ziet er bijna geen blanken! Daar stond een andere bus klaar waar we me terug naar Alice springs zijn gegaang, dus de koffer overgeheveld en klaar voor vertrek! Ook liep er een hele lieve puppy, onder de schurft, vlooien en heel mager ooow ik wilde hem zo graag meenemen en knuffelen maar helaas! We hebben toen afscheid genomen van Terry en hem nog een leuke fooi met een kaart gegeven. Dat vond hij wel heel leuk!

In het hotel heb ik mijn stink kleren uitgetrokken en lekker onder de douche gesprongen! Tegen 7 uur zijn we nog uiteten geweest met Monica een Italiaanse die we ontmoet hebben tijdens de reis! Morgen vliegen we terug naar Adelaide, en nu is het bedtijd! We zijn aardig gebroken dus een lekker slaapje zijn we wel aan toe!

Het was echt een fantastische ervaring, zoveeeeel meegemaakt dat is volgens mij echt niet normaal! Fantastisch! Ook kijk ik al erg uit naar mijn stage, het volgende avontuur!!

Xxxxxxxxx
Ellis

• 19 Augustus 2009 - 11:51

Oma En Je Moeder:

Hoi meiden,
    Dit is niet normaal wat jullie allemaal beleven en zien.
    Heel goed dat jullie een dagboek bijhouden want dit is niet terug te vertellen anders.Wat een mooie reis!!
    LIEFS VAN OMA, die weer achter de strijkplank staat.xxxxxxxxxx

• 19 Augustus 2009 - 11:58

Yo:

hey elle lelle bel,

heel veel plezier en succes op je stage.

Dikke kus

• 19 Augustus 2009 - 13:31

XXX:

Sweetheart,
    Wat heb jij veel gezien, en die reisleidster van je, Jo, die kan organiseren, geweldig!!!
    Mocht je ooit op huwelijksreis gaan neem haar in de arm om een supertrip te plannen.
    Veel plezier op je stage-adres en ik blijf je volgen hoor!!!

XXX

• 19 Augustus 2009 - 14:53

Rina,,:

Ellis, Ellis, Ellis,,

Waneer houd dit op zeg, ongelovelijk wat jij meemaakt en dat allemaal in zo'n korte tijd.
    GEWELDIG!!!!!Én een helikoptervlucht, het moet niet gekker worden, zo leuk voor je.
    En bij safari had ik altijd een oerwoud in gedachte maar dit is ook super zeg.

Rust maar even lekker uit zou ik zeggen want jullie zullen wel helemaal kapot zijn geweest na deze 3 dagen.

Super hoor...

Liefs van ons...

• 19 Augustus 2009 - 20:39

Heerko En Margriet:

Lieve Ellis, geweldig wat jij weer hebt meegemaakt zeg jou enthousiasme spat van het scherm af. Geniet er maar lekker van meid. Een fijne vlucht morgen naar Adelaide. Kom maar even bij van alle belevenissen. Groetjes aan jo en veel liefs van ons. xxxx

• 20 Augustus 2009 - 08:48

Diny En De Meilofjes:

Hallo meiden,
    Wij zijn inmiddels weer thuis van de belevenissen in Makkum. We hebben het super gehad. Mooi weer en weer veel leuke dingen gedaan. Van zeilen met Rudolph en Liesbeth tot vis eten in Lemmer.
    Tevens zijn we vaak getrakteerd door Lisa en Vincent op een lekkere warme of koude hap op ons terras aan zee. Dit alles kan natuurlijk niet tippen aan jullie belevenissen. SUPER!!!
    Jo alvast een goede terugreis en Ellis heel veel succes met je stage.
    Veel liefs van ons allemaal!!!

• 20 Augustus 2009 - 13:38

Liesbeth:

He stoere dames,
    oh wat mooi allemaal, super.
    alvast een paar mooie dagen op je stageadres gewenst samen met Jo, en een goede terugreis voor Jo. Als Jo terug komt zijn wij een paar daagjes kamperen in Zeeland, ja wij doen ook weleens gek hoor!!
    groetjes van ons allemaal, Liesbeth

• 20 Augustus 2009 - 17:04

Roely:

Hallo Ellis, Fantastisch wat jullie allemaal weer hebben meegemaakt. Wel heel erg veel indrukwekkende ervaringen ,wat dus lastig is om op te reageren,maar we volgen de verhalen met veel ongeloof,dit pakken ze je nooit meer af. Ja en natuurlijk zijn we jaloers om even op je kaart te reageren,bedankt hiervoor en dan ook nog van de great ocean road,die wij ook hebben gereden en van de 12 apostelen. Geniet ze nog even samen voor Jo afscheid neemt . Ben benieuwd straks naar je stage ervaringen,zal ook wel weer leuke leesstof geven. Groetjes van ons allemaal vanuit een heel klein Heino, waar het toch ook goed toeven is.