afscheid nemen, sniksnik.. - Reisverslag uit Hahndorf, Australië van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu afscheid nemen, sniksnik.. - Reisverslag uit Hahndorf, Australië van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu

afscheid nemen, sniksnik..

Door: De razende Reporter

Blijf op de hoogte en volg Ellis

21 Augustus 2009 | Australië, Hahndorf

Aangekomen bij mijn stage!
Gisteren (20-08-2009) was het zover, eindelijk naar mijn stage in Hahndorf bij Wendy Schaeffer! Olympisch goud winnares op de Olympische spelen in Atlanta!

S’ochtends hebben we onze spullen gepakt en zijn we met de bus naar Hahndorf gegaan! Eenmaal in Hahndorf begonnen de zenuwen te komen, ik was enthousiast maar tegelijkertijd ook een beetje bang waar ik terecht zou komen! We zouden opgehaald worden bij de bushalte en bij elke auto die langs reed dacht ik: ja daar is,.. en dan was het toch weer niet! we hebben eventjes moeten wachten en werden toen opgehaald door Mel. Mel werkt ook voor Wendy en was gelijk heel vriendelijk! Het was maar een paar minuten rijden, we hebben onze koffers gedumpt in het huisje waar ik voorlopig zal vertoeven en zijn toen naar de stallen gegaan! Daar kwam Wendy net terug van een rit met haar paard, het was even schrikken want ze had 2 jongens verwacht hahaha tja al gauw bleek dat Wendy een lekkere chaoot is! Ze was gelijk heel aardig en spontaan, we hebben toen geluncht bij Wendy . Daarna zijn we gaan rijden op 2 oude 4* eventing paarden dat was wel even lachen, hihi suf ze ook waren ze probeerden ons gelijk uit! Ook hebben we kennis gemaakt met Ashley een jongen die hier ook een werkstage doet, hij is gelukkig ook heel vriendelijk!
De dag vloog om en eenmaal klaar met voeren zijn we naar onze hut gegaan, oke ik zal eerlijk zijn.. dat was een beetje een shock! Het is niet echt heel schoon maar met wat schone lakens is het goed te doen! Hihihi. Daarna kwam Wendy nog even langs om te vragen of we zin hadden om bij haar te komen eten.. het eten was heerlijk en heel gezellig. Ook heb ik mijn cadeautje gegeven 2 paar pantoffel klompen, haha dat vond ze ook wel leuk! De dag is voorbij gevlogen!
Vandaag (21-08-2009) moesten we vroeg op, helaas hebben we echt heeeeel slecht geslapen. Het stormde buiten en alles was gewoon even wennen! Het plan was dus ook dat Jo een dag eerder naar het hotel zou gaan zodat zij zich een beetje kan voorbereiden op haar terugreis, goede nachtrust is belangrijk! Maar dit betekende ook afscheid nemen. De ochtend hebben we nog geholpen op stal, we hebben de oudjes weer gereden samen met Die de moeder van Wendy. Daarna zou ik met Wendy meegaan naar dressuurles. Na de buitenrit hebben we afscheid genomen, sniksnik, allebei waren we lekker emotioneel, want ja we zijn natuurlijk heeeeel erg gehecht aan elkaar geworden door die 6 weken samen! Gelukkig moesten we haasten omdat ik mee zou gaan naar les, dat scheelde nog wat krokodillen tranen :) …
Eenmaal in de vrachtwagen was het even slikken.. tja nu sta ik er alleen voor! Gelukkig is iedereen hier heel vriendelijk en weet ik zeker dat ik me snel thuis zal voelen! Oke genoeg genoeg genoeg… back to the point… Wendy heeft dressuurles bij Meagan Barker, we zijn met 4 paarden op pad gegaan. Het was niet ver rijden en we waren er met 15 min. We hebben toen de paarden van de wagen gehaald en ze vastgezet aan de vrachtwagen, tja das ook wat anders dan in NL terwijl Wendy aan het rijden is staan de anderen gewoon vast aan de vrachtwagen (1 les duurde ongeveer 30/45 min ).. maar goed de paarden bleven die uurtjes braaf staan! Na 2 paarden had Wendy even pauze en hebben we wat warme thee gedronken in de vrachtwagen. Daarna moesten de andere 2 nog dat verliep ook allemaal veilloos en ik vond het leuk en interessant om te kijken! Na de lessen zijn we terug gegaan naar stal, daar heb ik de paarden op stal gezet, gevoerd, en toen ben ik gaan koken!! Jaja Koken ja.. worteltjes, aardappeltjes en een hamburger! Best gezond toch!
Ook heb ik al gehoord dat ik mee mag naar de wedstrijden we gaan o.a. naar Sydney! Dat word hard werken maar ik heb er zeker zin in!! Morgen moet ik weer vroeg op, maar het word niet zo’n drukke dag!
Mijn verhaal is vandaag misschien wat afgeraffeld maar het is zo moeilijk alles weer na te vertellen na een dagje werken :-P ik ben lekker rozig dus ga gauw naar bedje!! Houd jullie natuurlijk op de hoogte, al zal het waarschijnlijk niet elke dag zijn!
Xxxxxxxxxx
Ellis

  • 21 Augustus 2009 - 11:40

    Yo:

    Goed op me te lezen dat je het zo naar je zin hetb. Ja en afscheid nemen is nooit leuk. Maar gaaf zeg op die 4* knollen rijden. Ben benieuwd of je aan het eind van je stage ook over picknick tafels en zo beukt.hihi

    x

  • 21 Augustus 2009 - 18:50

    Rina:

    Hey Ellis,,

    Er gaat een hele nieuwe periode voor je beginnen zonder Yo maar ook net zo leuk en heel leerzaam.
    Kan me voorstelln dat het afscheid moeilijk is geweest.
    Hoop dat je je gauw een beetje thuis voelt daar op je stage adres en er een hele leuke mooie tijd gaat door brengen.

    Ach en een keer een soppie door het huisje bloemetje op tafel ziet het er alweer heel anders uit hihi

    Hier alles prima, hebben steeds mooi weer.
    Kindjes gaan maandag weer naar school dus alles weer in het gewone ritme.

    Iris heeft het ook nog steeds erg naar haar zin met paardrijden heeft van de week een buitenrit gemaakt vond ze erg leuk.

    Nou meis heel veel plezier met je stage en blijf je volgen hoor,,,,

    Groetjes van ons...

  • 21 Augustus 2009 - 20:20

    Jo's P&M:

    Ha die Ellis, beloofd is beloofd, en hier is onze eerste reaktie. Het is zo weer oktober en dan zie je maatje weerJullie hebben samen een geweldige tijd gehad en dat neemt niemand jullie meer af moet je maar denken.En even lekker janken mag ook hoor, dat is een goeie ontlading. Van paarden met 4* hebben wij geen verstand en daar zal ik je niet over lasstig vallen, maar we wonen wel bij jouw mams en oma in de buurt. Mams gisteren aan de telie gehad, en ze ging vandaag weer werken, Vanmiddag waren we in het poezenhuis en wie komt daar aangefietst, ja hoor Oma, ze ging een bloemetje halen en zag bedrijvigheid rondom Jo's Pandarosa. alle katten hingen aan de waslijn die hebben we eerst in de wasmachine gedaan en opgehangen met een wasknijper ze droogden lekker in het zonnetje, want je weet alles moet spic en span zijn als Jo maandag terug komt hi hi hi.en buiten werd er ook het één en ander afgemaakt.Ik heb even lekker met Oma in de zon zitten kletsebessen en ze vindt haar kleindochter helemaal geweldig om zo'n eind van huis te gaan stage lopen, ze had graag meegewild, maar ze kan niet paard rijden.Nu meid we blijven je volgen oh ja ik moet de poezen nog binnenhalen ze hangen er nog steeds en nu moeten ze toch echt even in de droger (grapje hoor) dat zet ik er maar bij want je weet tegenwoordig nooit of iemand van de dierenbescherming meeleest. En wij zijn allemaal gek op poezen we hebben er zelf één 16 jaar gehad. Nu Ellis tot de volgende reaktie en niet TE lekker koken want dan moet het er in de kortste keren weer af. Lieve groetjes van P&M en nog bedankt dat je zo goed op Jo hebt gepast.

  • 21 Augustus 2009 - 20:34

    Heerko & Margriet:

    Hoi El ja afscheid nemen valt niet altijd mee maar nu ga jij voor de volgende ronde en dat zal ook zeker goed komen meid het zal zeker weer een hele ervaring worden ;-)en zo te lezen zijn ze erg aardig daar dus dat zit wel goed zorg wel dat jij een beetje jou rust krijgt meid dan kan ji de hele wereld aan veel sterkte daar en wij blijven jou volgen lieverd:-D dikke kus van jou vader xxx

  • 22 Augustus 2009 - 04:50

    Jo :

    He poep!
    Het gaat helemaal goedkomen met jou daar, dat weet je!
    Ben trots op je!!! We houden contact. Veel plezier en groetjes aan Wendy en de rest. Geniet ervan!!! x JO

  • 23 Augustus 2009 - 11:14

    Lijda:

    nou ellis is niet makkelijk van een vertouwt iemand afscheid moeten nemen..heb gistren je moeder nog ff op visite gehad ...wens je fijne dagen liefs van lijda xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

The count down!!

Actief sinds 08 Juli 2009
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 43135

Voorgaande reizen:

08 Februari 2012 - 14 Maart 2012

Backpack adventures with Samara & Ellis!

15 Juli 2009 - 31 Oktober 2009

the "no worries" trip

Landen bezocht: