Mee op Wedstrijd!! - Reisverslag uit Hahndorf, Australië van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu Mee op Wedstrijd!! - Reisverslag uit Hahndorf, Australië van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu

Mee op Wedstrijd!!

Door: De razende Reporter

Blijf op de hoogte en volg Ellis

23 Augustus 2009 | Australië, Hahndorf

23-08-2009
Mee op wedstrijd
Vanochtend ben ik om jawel….. 4 uur opgestaan!!!! En om half 5 stond ik samen met Ashley de paarden klaar te maken voor vertrek. Ik ben begonnen met voeren, dat is nog een hele klus want de paarden hier krijgen super veel krachtvoer; 1 schep luzerne, 1 schep slobber, 1 schep Horse and pony brok en 1 schep sportbrok!! Whoo echt veel, en dan te bedenken dat ik op school geleerd heb dat zulke grote hoeveelheden voer tegelijkertijd slecht is voor de paardenmaag! Ah fijn na het voeren ben ik de paarden gaan inpakken. Dat houd in transportbeschermers om, transport deken op en staarten in bandageren… en dat bij 7 paarden! Gelukkig ging het allemaal op rolletjes en om 6 uur waren we klaar voor vertrek! De vrachtwagen staat boven aan de heuvel bij het huis van Wendy, dus we moesten eerst nog een stuk in het donker lopen.
Het laden van de paarden ging allemaal goed. Ook ging er een jong paard mee genaamd Swish. Dit was de eerste keer voor haar en tijdens het laden, het inpakken, wassen en op de wedstrijd zelf heeft ze zich voorbeeldig gedragen. Swish is sinds een paar weken onder het zadel en mocht vandaag mee, gewoon een beetje kijken en wennen aan het reizen en de wedstrijdsfeer! De springwedstrijd was in noord Adelaide en was zo’n anderhalf uur rijden. Toen we aankwamen hebben we de paarden van de wagen gehaald en aan de zijkant van de vrachtwagen geknoopt. Dit was nog een aardig gedoe want er waren nogal wat merrie’s mee die er niet echt op gesteld waren naast elkaar te staan, zo liep er geregeld een paard los die is gaan hangen. Tja ze zijn hier wat makkelijker met alles, ook Swish heeft het gepresteerd los te breken, en ze vermaakte zich prima los rond de vrachtwagen een beetje grazen!
Nadat we alles geordend hadden zijn we begonnen met opzadelen en dan is het net een fabriek… Wendy stapt op haar eerste paard en toen ben ik met 3 paarden naar de ring gelopen, als ze de ene dan klaar heeft hopt ze zo over op de volgende totdat de allemaal zijn geweest. Daarna loop je weer terug met 3 paarden, zadelt en sponst ze af terwijl Wendy de weer andere paarden rijd! Daarna pak je de paarden weer, zadelt ze weer op en dan start ze ze in een hogere klasse! Heel gedoe, maar het houd je bezig en het is leuk om te doen! Vooral paard Lia deed het heel goed, zij is een van de toppaarden van Wendy. Lia heeft een paar maanden vakantie gehad omdat ze een druk wedstrijd seizoen heeft gehad en vandaag was ze weer voor het eerst mee! Ze deed het geweldig, ze moest 3 rondes en na elke ronde word het parcours iets hoger gebouwd. Alle 3 de rondes was ze foutloos, en ook nog een de winnaar van de wedstrijd!
Daarna zijn we de paarden weer gaan inpakken en gaan laden. En om half 7 s’avonds waren we weer terug. Toen was het nog niet klaar want we moesten de paarden nog opstal zetten en ze inpakken voor de nacht. Dus: alle transportspullen af, staldekens op, stal bandages om en voeren! Uiteindelijk nog even de wedstrijdspullen opruimen en om half 8 waren we eindelijk klaar! Wendy was super tevreden en vond dat ik goed me best had gedaan op mijn eerste wedstrijd dagje! :) het was een lange dag (4:00 – 19:30), maar ook een leuke ervaring en heb het erg naar mijn zin gehad!
Nu ga ik lekker mijn bedje in want morgen ochtend staan de paarden weer te trappelen om gevoerd te worden!!
Weltrusten!! Ellis

  • 24 Augustus 2009 - 14:11

    Rina,,:

    Hey Ellis,

    Zo dat was een heftig werkdagje voor jou, maar wel een erge leuke dus.
    En wat leuk nog zo'n jong paard dat alleen mee mag om te wennen.
    En zo maak je weer van alles mee.
    Kan je al een beetje goed slapen daar??
    Mama was lekker bruin geworden in Makkum kwam gisteren nog even kadootje brengen voor mn verjaardag.
    Heeft een beetje kaasfondeu mee gegeten en vond het zo lekker dat ze het thuis ook eens zal maken haha.

    Nou meis je bent nu ws in dromeland fijne dag weer morgen.

    Groetjes van ons..

  • 24 Augustus 2009 - 14:32

    Nienke:

    he achja zo doe je ook nog eens wat! Niks geen relaxen meer maar aanpoten ;) Fijn dat ze zo tevreden zijn over je, maar had natuurlijk ook niet anders van je verwacht! Veel plezier. Bye bye mate!

  • 24 Augustus 2009 - 17:09

    Diny En De Meilofjes:

    Hoi Ellis,

    Voel je gesteund meid want Fokko en ik zijn vandaag ook weer aan het zwoegen geweest. Ja,ja hier moet ook brood op de plank komen. Na 1 dag werken weet je al niet beter dan dat het erbij hoort. That's
    live!! Maxim is voor het eerst 1 nachtje zonder Celeste en David te logeren geweest en heeft zich voorbeeldig gedragen.
    Samen met opa onder de douche en met opa te wandelen geweest. Ik ken mijn eigen man niet weer.
    Als ik hem kwijt ben weet ik waar hij is!!
    Wat ben je toch een keiharde werker. Wendy zal wel denken gelijk maar kijken wat ze aan kan.
    Een goed begin is het halve werk. Lieve El zet hem nog even op en voordat je het weet halen we je weer van Schiphol.We blijven je volgen!

    Veel liefs van ons allemaal.

  • 24 Augustus 2009 - 20:44

    Jo's P&M:

    Ha die Ellisfee,
    Al een beetje bijgekomen van alles wat je nu weer meemaakt? Dat is lekker vroegop zeg, en lukt dat zonder Jo haar wekker? Of gaat het er Spartaans toe, met iedere morgen een emmer koud water over je heen?
    Nu hier is het gedaan met de rust, een zwarte wagen kwam eraan, en we dachten oh nee hé, maar het was oh ja hé! Grapje, we zijn superblij dat jo weer bij ons is en al een heleboel verteld heeft over jou en jullie wederwaardigheden. Ze was precies op tijd voor haar vaders verjaardag, dus dat was even lekker taartje eten enz. Ik denk dat jij het wel gaat redden daarbij Wendy en ik moet nog zien of je uberhaupt nog wel naar Ermelo komt, want volgens mij wordt je de eerst volgende Australische Kampioen en wil je helemaal niet meer naar huis. We horen en zien vast nog veel van jouw!!!!
    Nu dit was het dan weer even, kook iets heel lekkers voor jezelf. alles mag je zelf opeten je hoeft niets te delen en daarna lekker slapen en morgen gezond weer op Groetjes en een knuffel van P.&M.

  • 24 Augustus 2009 - 21:08

    Heerko:

    Hee Ellis dat is toch even wat anders hoor maar daar ging jij ook voor en dat voeren zeg is dat wel goed dan, leuk om dit aan school voor te dragen, ik vind het wel prettig dat jij het daar ook wel kan vinden lieverd ben echt trots op jou ga zo door en de tijd vliegt voorbij ik mis jou nu toch wel hoor maar nog even door bijten en dan kunnen wij al jou verhalen persoonlijk horen ik kijk er nu al naar uit maar wens jou eerst nog een hele goede stage toe en geniet er maar van, veel liefs en een dikke kus xxx

  • 25 Augustus 2009 - 08:41

    Jo:

    Hé Poep!
    Vakantie vieren is er nu niet meer bij he? ;-)
    Ik heb m'n eerste nachtje in Nl ook overleefd, maar zat al wel om 04.00 uur beneden. Leuk, zo'n jetlag!! M'n koffer is ook net thuis bezorgd. Die was niet meegekomen vanuit Frankfurt. Die Duitse punktlichkeit was zeker even met vakantie!?
    M'n cats & horses zijn weer erg blij dat ik thuis ben. En ook jouw grote vriend kwam mij enthousiast begroeten. Zaterdag is ook zijn vakantie weer over.
    Wat goed dat Miss Piggy zo goed gesprongen heeft zondag! Niet gek voor dat dikkertje, hihi!
    Ik ga zo nog even m'n laatste verhaaltje op mn site zetten en dan is het over. Alleen doet thuis mn internet het niet, dus zit ik even bij mn ouwetjes.
    Werk ze weer en groetjes aan Wendy & the Gang!
    xxx Jo

  • 25 Augustus 2009 - 16:07

    Lisa & Mama & Oma:

    Heey ellis! spannend zo'n eerste dagje mee op wedstrijd. zo te horen ben je aardig druk geweest! leuk dat wendy zo aardig is voor je. Ik ben vandaag naar school geweest en heb me eerste Unit al opgekregen dus wordt hard werken haha.

    kus Oma Mama & Lisa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

The count down!!

Actief sinds 08 Juli 2009
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 43139

Voorgaande reizen:

08 Februari 2012 - 14 Maart 2012

Backpack adventures with Samara & Ellis!

15 Juli 2009 - 31 Oktober 2009

the "no worries" trip

Landen bezocht: