Dressuurles op vriend Thor,!! - Reisverslag uit Hahndorf, Australië van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu Dressuurles op vriend Thor,!! - Reisverslag uit Hahndorf, Australië van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu

Dressuurles op vriend Thor,!!

Door: De razende Reporter

Blijf op de hoogte en volg Ellis

26 Augustus 2009 | Australië, Hahndorf

25-08-2009
Dressuurles!!
Daar ben ik weer eens! Gisteren ben ik om 7 uur begonnen met voeren.. het vaste ritueel! We beginnen met voeren en tegen 8 uur komt Wendy om wat paarden te rijden. De avond van te voren schrijft ze in de agenda wat de planning van de volgende dag is. Wij zorgen dan dat er telkens een paard klaar staat. Het weer werkte niet echt mee, we hadden last van flinke storm! Alles verliep gelukkig goed en de paarden zijn er allemaal uit geweest.
Tegen 2 uur kreeg ik in de storm les van Wendy (tja ik ben een echte bikkel).. op Thor (oud 4*eventingpaard) heb ik de storm getrotseerd. Het was leuk om les te krijgen, Thor weet alle kunstjes .. we zijn begonnen met een warming up, lang en laag rijden en veel voltes en overgangen! Daarna moest ik hem iets oprichten dat ging wat moeilijker, uiteindelijk ging het beter! Toen heb ik bijna een kwartier galop werk gedaan, en Wendy heeft me geholpen met de Travers! Handig om dat soort dingen te oefenen op een paard die weet hoe het moet! de les ging goed en Wendy was er tevreden over! Na de les heb ik Thor nog even uitgestapt en een lekkere maaltijd voor hem klaargemaakt!
Na de les ben ik gaan lunchen en Mel moest even weg! Ik heb mezelf dus getrakteerd op een extra lange pauze!! Ook ben ik met Ashley naar de het dorp geweest om internet te halen.. duss .. vanaf nu heb ik mijn eigen internet! Joehoe!! Na mijn lange pauze ben ik het voer klaar gaan maken, paarden binnengehaald, en stalbandages omgedaan! Tegen 5 uur kwam Mel weer terug en die was helemaal blij en trots op mij dat ik het allemaal al had gedaan! :) we hoefden toen alleen nog maar de veulens te gaan voeren en te checken op wondjes!! Om half 7 waren we klaar en heb ik een lekker maaltijdje voor mezelf gemaakt: Sla, gebakken aardappeltjes en zalmfilet mmmm lekker!! op een gegeven moment kwam ook Die binnen met post (de moeder van wendy) tja ik verwacht natuurlijk geen post, dus toen ze zei dat het voor mij was vernaasde me het echt! snel opengemaakt, en jaa hoor er zaten allemaal foto's in van de trip van Jo en mij!! JO is zo lief geweest foto's op te sturen met punaises zodat ik ze kan ophangen in mijn kamer!! echt super leuke verassing!! en ben er heeel blij mee,!!! herinnerd me weer hoer geweldige reis we hebben gehad en wat een fantastische dingen we hebben gedaan!!

26-08-2009
Chaotisch dagje!!
Vandaag was het een beetje een raar dagje! Het weer is overigens wel beter geworden, dus dat is goed begin! Wendy had een heel schema in haar agenda, eerst wat paarden thuis rijden en dan op les met 2 paarden.. Dus ik vanochtend de paarden gevoerd en samen met Ashley de paarden opgezadeld voor Wendy.. volgens de agenda zou Wendy haar eertse paard om 8 uur rijden! Gelukkig waren we allemaal op schema, maar om 9 uur was Wendy er nog steeds niet.. mmm Ashely raakte al helemaal in de stress ( hij is beetje weirdo ahaha maar heel aardig) tja want om 12 uur moesten de paarden op de vrachtwagen en naar les.. okej nog even afwachten en om 10 uur nog steeds geen Wendy! Toen hebben Ashely en ik de 2 paarden van haar schema gepakt en gereden, we hebben de Hills met ze gedaan. Dat betekent trainen op de heuvel, vooral galop training., en dat allemaal op eigen terrein! Echt geweldig, ik zal gauw wat foto maken zodat ik de omgeving kan laten zien!
Om 12 uur hebben de Fox en Sally op de vrachtwagen gezet, Wendy was inmiddels wakker en is toen naar les gegaan! Haha Ashely was nogal pissed off, maar ik maak me er niet druk om! Ik ben niet meegegaan naar les maar heb nog 2 paarden dressuurmatig gereden! Dat ging goed, en het zonnetje deed het goed :), om half 4 kwam Wendy terug van les.. ashley en Mel hebben toen de paarden klaar gemaakt voor stal en ik heb Wendy geholpen met haar laatste paard. Heb haar geholpen met hindernissen en was erg leuk, want Wendy legt ook een beetje het parcours uit en de meters die ertussen moeten en waarom.. enz!! daarna ben ik gaan voeren en ben Fox gaan vangen in zijn wei! Fox speelt graag spelletjes met je, als je hem bijna hebt rent hij kei hard weg, maar uiteindelijk na 30 minuten spelen vond ie het genoeg en kwam met me mee naar stal, Gelukkig!! We waren redelijk optijd, en de dag is goed verlopen ondanks Wendy’s uitslaperij haha!
Net hebben Ashley en ik pizza besteld en als het goed is komt mijn pizza er zo aan want Ashley is hem gaan halen :)! Morgen ben ik lekker een dagje vrij, en ga dan lekker de hele dag niks doen!
xxxx

  • 26 Augustus 2009 - 10:20

    H & M:

    Hee El leuk dat alles goed gaat daar, lekker weer bezig met paarden en die Fox wat een deugniet zeg. Wij vinden het toch wel heel erg leuk om het zo te blijven volgen gaaf hoor. Ik hoop wel voor jou dat het weer een beetje opknapt want dat is toch wel wat prettiger want wees eerlijk in de storm les krijgen is ook niet alles, maar wat jij al zij jij bent een bikkel jij bent ook niet zomaar van slag (zoals Ashley) hi hi hi nou meid geniet maar lekker van jou vrije dag en een hele dikke groetjes xxxxx

  • 26 Augustus 2009 - 11:07

    Rina:

    Een hele fijne vrije dag toegewenst, geniet er maar lekker van......

  • 26 Augustus 2009 - 14:14

    Jo:

    Hé Poep ;-)
    Hahaha, ik heb helemaal een beeld bij een gestresste Ashley! Begon ie ook met z'n handtasje te slaan?;-)
    Wendy maakt er wel een lekker potje van zeg, met dat verslapen. Moet jij eens doen!!
    Ik ben vandaag weer aan het werk gegaan, maar dat viel nog niet mee. De man met de hamer kwam erg vroeg en ik denk dat ik vanavond maar eens heel vroeg naar m'n mandje ga. Was wel weer heel gezellig. Ben nu lekker thuis en ga zo ook maar eens wat koken, hahaha! Oja, de MacKroket was wel erg lekker gisteren!!!!!
    Fijn dat je nu je eigen internet hebt, goed geregeld!
    Veel plezier op je vrije dag. Ga je schrobben :-)?
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

The count down!!

Actief sinds 08 Juli 2009
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 43143

Voorgaande reizen:

08 Februari 2012 - 14 Maart 2012

Backpack adventures with Samara & Ellis!

15 Juli 2009 - 31 Oktober 2009

the "no worries" trip

Landen bezocht: