Paardenmeisjes in de Jungle - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu Paardenmeisjes in de Jungle - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu

Paardenmeisjes in de Jungle

Door: Razende reporters

Blijf op de hoogte en volg Ellis

22 Februari 2012 | Thailand, Bangkok

Dag 1

Vanochtend werden we om half 10 opgehaald bij guesthouse Little bird. Samen met Tim, Sam en 7 gekke engelsen zijn we richting de Jungle. Onderweg zijn we nog een keer gestopt op een marktje om een nood rantsoen in te slaan.
Het eerste wat we gingen doen was Olifant rijden. Sam en ik romantisch op 1 olifant. We hebben koekjes en die gevoerd, de olifant was heel lief. Hij wilde iedere keer onze koekjes/bamboe stokjes afpakken en wilde niet meer lopen. Ook had hij last van scheetjes. De tocht was leuk maar toch ruilen wij onze paarden niet in voor een slome olifant met een trage achterhand. Na de tocht hebben we lekker geluncht, Rijst!

Daarna begon de tocht des hels, to the Jungle. De tocht was echt heel zwaar en alleen maar berg opwaards. Smalle paden langs greppels etc. De jongens liepen de hele tocht voorop en onze Sam liep er stoer achterna! Ik verloor heel de tijd mijn birckenstock slipper en heb het meeste alleen gelopen. De omgeving was echt prachtig maar veel tijd op rond te kijken heb je niet want je bent alleen maar bezig met opletten waar je loopt.

Helemaal kapot maar dan ook echt helemaal kapot, kwamen we uiteindelik aan in het dorpje met allemaal bamboe huisjes. We sliepen op matjes in zo'n hutje, echt super cool. Onze gids genaamd 'Dan'heeft vervolgens heerlijk voor ons gekookt, en dan niet al die luxe kookplaten nee gewoon op een vuurtje met een mega grote pan. Alles vers! En het was super lekker. In de avond hebben we bij het kampvuur gezeten met alle gekke engelsen, echt super grappig............ Sam heeft heeft zelfs buiten geslapen! Ik in het hutje want ik was toch een beetje bang voor muggen.

Dag 2
De volgende dag om 8 uur opgestaan en ontbeten. Daarna onze tassen gepakt en zijn we vertrokken op naar het volgende kamp, te voet! Deze wandeling was makkelijker maar wel weer allemaal smalle weggetjes. Ook moesten we een paar keer een riviertje oversteken met gladde stenen... en ja hoor daar gebeurde het..... Ik verstapte me en ging keihard door mijn enkel. Nu loop ik met een dikke gekneusde enkel ;-)

Verder hebben we nog gezwommen bij de watervallen, lekker koud! Kamp 2 lag echt heel mooi lang een riviertje van de waterval. s'avonds hebben we drankspelletjes gedaan en elkaars kop onder gesmeerd roet, dat hoorde bij het spel. Ik was een vlinder en Sam een piraat! Ik heb Tim gewoon zwart gesminkt waar hij nog 2 dagen mee heeft gelopen.

Dag 3
s'ochtends weer vertrokken en te voet naar de wilde rivier gegaan waar zijn wezen raften! Ik viel natuurlijk weer bijna overboord terwijl Samara onder mij lag..
Daarna nog even geluncht, noodles! En toen was het tijd om weer terug te gaan.

En brak zijn we! Het was een super ervaring!

We survived the JUNGLE!!!! Yeah!!!

xxxxx


  • 22 Februari 2012 - 09:43

    Tracey:

    Jeetje wat zijn jullie toch avontuurlijk! Super leuk verslag Ellis!! Je kunt het heel spannend vertellen! Ga maar zo door meiden!!

  • 22 Februari 2012 - 11:07

    Moeders:

    Hoi meiden, wat een avonturen maken jullie mee. En wat schrijf je toch leuk.De foto s zijn ook mooi dan hebben we helemaal een idee van jullie mooie reis !!!
    Nou voorzichtig aan met je pootje.
    Heel veel liefs xx moeders

  • 22 Februari 2012 - 13:17

    Nienke:

    Leuke verhalen en ervaringen allemaal Ellis! Heel veel plezier nog de komende tijd. p.s. meer foto's!
    Liefs

  • 22 Februari 2012 - 15:59

    Miss Pancake:

    Joepiee, fotoos! Ziet er goed uit.....en die olifanten ook!!! ;-) x

  • 23 Februari 2012 - 10:36

    Ellen:

    hey hallo, leuk zeg weer even een jungle verhaal en wel fijn dat je het bij paarden houd....anders moest die arme Hans wel heelleee groootteee stallen gaan bouwen (en ik olifanten buiten zetten :) ).
    ben ook helemaaaal niet jaloers hoor!
    Kus van kuf (en mij)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

The count down!!

Actief sinds 08 Juli 2009
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 43147

Voorgaande reizen:

08 Februari 2012 - 14 Maart 2012

Backpack adventures with Samara & Ellis!

15 Juli 2009 - 31 Oktober 2009

the "no worries" trip

Landen bezocht: