de Nacht trein - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu de Nacht trein - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu

de Nacht trein

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis

24 Februari 2012 | Thailand, Bangkok

Hallo,

Vanochtend was ik al best vroeg wakker, en dat zonder kater na al die Mojito's.. Dus lekker gedoucht en de tassen gepakt voor onze doorreis naar de eilanden! De trein vertrekt pas om 16.30 dus hebben we verder deze dag lekker gechilled.. En.... Afgesloten met een Thaise massage :-)
Tegen 3 uur hebben we een rood taxi busje naar het station genomen! Eenmaal daar stond de trein er al, dus gelijk onze coupe alvast opgezocht, en eerlijk is eerlijk het zag er niet eens zo verkeerd uit. We hadden alledrie een een bovenbed, dit is wel fijn want je kunt zo je bedje afsluiten met een gordijntje en je hebt minder last van mensen die langs komen lopen. Eenmaal in de trein hebben we eerst een tijd zitten kletsen over van alles en nog wat, grappige gesprekken.. Daarna zijn we de naar de feestcoupe gegaan haha! Hilarisch harde muziek, discolichtjes, dansende oude mensjes en Bier!! Wij hebben ons uiteraard ook weer van onze feestende kant laten zien, alvast een opwarmertje voor de eilanden! Tegen een uurtje of elf zijn we ons trein bedje in gedoken met een slaappil! Voor mij de eerste in heel mijn leven... Zo vaag, dat je ogen wel dicht gaan maar je hersens nog wakker zijn.. Afijn, al met al lekker geslapen.. En nogmaals onze conclusie; de nachttrein is chill!!

Om 7 uur kwamen we toch nog best wel brak aan in Bangkok. Daar eerst even ontbeten en toen uitgezocht hoe we verder zouden gaan. Eerste keus was weer een nachttrein, maar die zat al vol. Dus toen hebben we voor de bus gekozen. Dit mede omdat we eigenlijk alledrie wel graag naar de eilanden willen en geen zin hebben in tijdsverspilling in Bangkok. Om 19.00uur moesten we aanwezig zijn. En omdat het pas vroeg was zijn we Bangkok in gegaan. Tim kwam op het idee om met een soort overheidsbootje heen en weer te gaan over de rivier. Dit kan al vanaf 15bath! Dus zo gezegt zo gedaan, bij China Town even uitgestapt en rondgelopen. Wat een verschrikkelijke spullen verkopen die mensen! Na een uurtje vonden we het wel mooi geweest, in Bangkok was het ook echt bloedheet! We zijn toen naar een restaurantje gegaan waar we vervolgens hebben geluncht sapjes gedronken en gelezen.. Rond 18.00 zijn we naar het station terug gegaan waar we gedoucht hebben! Jaja op het station.. Zo voelden we ons weer een stuk frisser! Daarna naar de bus gegaan die ons naar Surathani bracht, en vervolgens met een andere bus naar Krabi. Vanuit Krabi hebben we toen de boot naar Kho Phi Phi eiland genomen waar we rond 10 uur aankwamen na een helse reis. De bus was geen succes en de slaappil werkte niet! Ook lieten mensen de wc deur iedere keer openstaan waardoor er een mega stank door de bus trok. Met een een stijve nek en dikke wallen onder de ogen kwamen we aan op Kho Phi Phi! Yeah!! De Engelsen hadden ons een guesthouse aangeraden, genaamd Mr. Local en deze was makkelijk te vinden. We slapen nu met zijn 16en op 1 kamer en het is eigenlijk allemaal best smerig hier.. Sam en Tim zijn al aardig gewend alleen ik moet de knop nog even omzetten. :-)

s'avonds zijn we naar het strand gegaan waar we een Bucket (emmertje) met drank gedronken. Ook waren er vette vuurshows, je weet wel van die mensen die met vuur gooien en rondslinger. Echt gaaf om te zien!

Morgen gaan we de hele dag met een longboat langs de eilanden, snorkelen en chillen!

See ya!!

Xxx

Chang Mai was amazing! Good memories!

• 27 Februari 2012 - 18:29

Tracey:

En nu paar jaloersmakende tropische eiland foto's met witte straden en een turquoise zee.... snorkelen... duiken...bakken in de zon! PARADISE gewoon!!...Echt niet jaloers hoor! ENJOY! XXX

• 27 Februari 2012 - 19:51

Heerko En Margriet:

Nou jullie hebben aardig wat af gereisd.
    Nu moeten jullie eerst maar lekker gaan chillen. Geniet maar van die mooie eilanden en maak er even leuke foto's van Ellis.
    Groetjes daar en gauw xxx