Als visjes in het water! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu Als visjes in het water! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu

Als visjes in het water!

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis

27 Februari 2012 | Thailand, Bangkok

Hallo,

Vanacht slecht geslapen... enigzins teveel Buckets gedronken, en toen ik eindelijk kon slapen kwamen alle dronken mensen ook thuis.. pfff

Ik was al lekker vroeg wakker (7.00) met een dik oog welliswaar. Ik denk te weinig slaap.. Dus eerst maar eens opzoek naar een nieuwe zonnebril en wat vitamientjes! yumyum een lekkere mango shake en een fles water gingen er wel in. Toen ik terug kwam bij het guesthouse waren ook Sam en Tim wakker. Om half 11 moesten we bij het strand zijn waar we gisteren een boot tour hebben geboekt langs eilandjes en mooie strandjes. Eerst even ontbeten met zijn 3en en toen zijn we naar het strand gelopen. Best een domper want wat bleek, ontbijt zat ook bij het pakket in! Hebben wij dus mooi voor niks ontbeten.

Na het 2e ontbijt zijn we de longboat ingestapt. Een lange smalle boot, en wij hadden natuurlijk weer de beste plaatsen helemaal voorin. Net voorbij de haven zijn we 30 minuten voor anker gegaan om te snorkelen en af te koelen. Daarna zijn we weer verder gevaren op naar het eerste kleine onbewoonde eilandje waarvan ik de naam niet meer weet ;-) Op de boot werden we ook gelijk voorzien van een flesje water en watermeloen. Super goed georganiseerd allemaal. Eenmaal op het eiland werd ook de lunch al voor bereid, rijst met kip en ei. Snel opgegeten en hupsa het water weer in en snorkelen. Na ongeveer een uur klonk de boot toeter weer en zijn we opweg gegaan naar musquito island, of in iedergeval iets wat lijkt op die naam. Dit is vooral een rotsachtig eiland dus zijn we hier voor anker gegaan en het water weer ingesprongen met onze snorkels. Tim gedraagt zich hierbij echt als een gestoorde vis, erg grappig om te zien. Na een half uurtje snorkelen zijn we weer verder gaan, en toen sloeg de vermoeidheid bij ons alledrie toe... Tim slapen over de reling van de boot en Sam en ik al knikkebollend. Het volgende eiland was Monkey Island. En ja de naam zegt het al, hier lopen apen.... en aangezien mijn laatste encounter met apen nog al een toestand was heb ik heel even snel op het strand gekeken en ben ik toen lekker in water gebleven. Het zand van dit eiland is echt super wit en fijn.

Na het apen eiland zijn we doorgegaan naar Kho Phi Phi leh, en om precies te zijn naar Ao Maya beach waar de film The Beach is opgenomen met Leonardo DiCaprio. Helaas was Leonardo er niet en is het eiland sinds de film echt populair geworden en wordt het mooie uitzicht een beetje verpest door alle boten en mensen. Maar toch kunnen we zeggen dat we er geweest zijn!

Na de eilanden tour zijn we nog een paar keer voor anker gegaan zodat we konden gaan snorkelen. Het koraal is echt super mooi en ook zijn we de mooiste vissen tegen gekomen. Eenmaal op de terug weg werden we ook nog getrakteerd op een mooi zonsondergang! Amazing! Terug op Kho Phi Phi zijn we gelijk gaan douchen, ergens anders dan ons guesthouse welliswaar want daar is het niet zo schoon. Toen we allemaal weer fris en fruitig waren ;-) zijn we gaan eten bij een visrestaurant aan het strand. Ik heb me ook ingeschreven voor een duiktour morgen :-) Na al dat snorkelen wil ik meer zien!
In de supermarkt hebben we nog wat drinken gekocht met de intentie dit op te drinken op het strand maar toen we daar eenmaal waren begon het echt mega hard te regenen dus zijn we snel weer terug gerend naar het restaurant waar ze ook de film Twilight afspeelden. Toen de film afgelopen was was het ook weer droog en zijn we naar het guesthouse gegaan om maar eens vroeg naar bed te gaan. Morgen moet ik me om 7.15 melden bij de duikschool en ga ik duiken!!! Yeeeeh! Heb er zin in!!

xxxx


  • 28 Februari 2012 - 09:39

    Tracey:

    Wat een prachtig foto's!!! Echt paradise daar gewoon!!

  • 28 Februari 2012 - 10:50

    Willem:

    Wat super vet allemaal! Nu krijg ik nog veel meer zin om zo snel mogelijk daar heen te gaan!

  • 28 Februari 2012 - 10:51

    Ria Versteeg:

    Hey Ellis super meis dat je nu gaat duiken, dat is toch een heel andere wereld daar beneden! ik heb natuurlijk die prachtige foto's van iris allemaal gezien dat is geweldig mooi! Ik hoorde van Iris dat jij dat ook al een keer eerder hebt gedaan!
    Je hebt alweer een prachtig mooi bruin velletje dame net als in Curacao, ach ja als je elke 3 mnd op vakantie gaat dan zit het er ook zo weer op! hha hha hhah Nog heel veel plezier daar! xxx

  • 28 Februari 2012 - 10:54

    Moeders:

    Ooooh wat mooi is het daar, ik krijg helemaal zin om er bij te zijn.
    En wat een mooie foto s en vehaal erbij.
    Een echte tropische verrassing lijkt het me daar.
    Heel veel genieten jullie. lfs moeders xxx

  • 28 Februari 2012 - 19:47

    Rina En Fam:

    HOIIIIIIIIIIIII EL!!!!!!!!!!!!!!!

    Oh hoorde vandaag van mama pas dat je hier weer veslag doet, als ik het had geweten had ik je eerder gevolgd.
    Heb af en toe wat foto's op facrbook gezien was erg benieuwd hoe je het hebt.
    Nou ga het eens even goed bekijken en lezen hier alvast de lieve groetjes van ons en veel plezier nog.xxx

  • 28 Februari 2012 - 20:32

    Zusje:

    Hee Sis! Super vet dat je duikles gaat nemen. Is het daar erg mooi onderwater? Nou app me morgen maar even over je duikles:) veel succes en kijk uit voor de haaien. Lieeeeefs Lisa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

The count down!!

Actief sinds 08 Juli 2009
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 43143

Voorgaande reizen:

08 Februari 2012 - 14 Maart 2012

Backpack adventures with Samara & Ellis!

15 Juli 2009 - 31 Oktober 2009

the "no worries" trip

Landen bezocht: