Intro Scubadive!!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu Intro Scubadive!!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu

Intro Scubadive!!!

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis

28 Februari 2012 | Thailand, Bangkok

Hallo!!

Vanochtend ging het wekkertje al om 6.30, en dat wel tijdens mijn vakantie! Maar ik kon er makkelijk uitkomen want had echt enorm veel zin om te gaan duiken! Onderweg naar de duikschool nog even een lekkere mango shake gescoord. Eenmaal bij de duikschool werd ik aan een tafeltje gezet met mijn duik instructeur, Dylan ook wel Bob genoemd op dit eiland (waarom weet ik nog steeds niet).. Er waren 4 groepjes, en ik zat in een groepje samen met 3 anderen. We kregen eerst een korte briefing over wat we konden gaan verwachten en zijn toen naar de boot vertrokken. Op de boot heb ik mezelf even mentaal voorbereid want ik vond het best spannend en mijn 2 schatjes Sam en Tim waren er ook niet. Na ongeveer 30 minuten varen kwamen we aan bij onze eerste bestemming.. Dus alles nog even besproken en ons klaar gemaakt voor de eerste duik! In het water moesten we eerst wat oefeningen doen zoals, de regulator (zuurstofslang) uit je mond halen en weer terug vinden, je duikbril vol laten lopen met water en weer legen onderwater en het allerbelangrijkste ademhalen en nooit je adem inhouden! Bob deed het eerst voor en daarna moesten wij het een voor een nadoen. Gelukkig ging het allemaal goed wat weer wat vertrouwen gaf. Toen we allemaal geweest was het zover! Het was echt zo gaaf!! In het begin had ik een beetje last van oren maar gelukkig ging dat na 5 minuten weer beter. Het is werkelijk waar prachtig onderwater en we hebben allemaal verschillende soorten visjes waaronder natuurlijk Nemo!! Na ongeveer 40min zijn we weer omhoog gegaan waar de boot ons weer oppikte! Ik kon gewoon niet meer ophouden met glimlachen want vond het echt zo leuk! Na de eerste duik hadden we even de tijd om bij te komen boven op het dek. Bij Maya beach zijn we voor anker gegaan en hebben we geluncht. Daarna nog gezwommen en van de boot afgesprongen het water in. Daarna zijn we doorgevaren naar een andere plek waar vaak haaien en zeeschildpadden gesignaleerd worden... Spannend!!! Dus hups pak weer aan en gaan met die banaan ;-) we waren nog geen 10 minuten onderweg en ja hoor recht voor onze neus was een mega grote zeeschildpad een beetje koraal aan het eten op zijn gemakkie. Hij trok zich totaal niks van ons aan en was echt super groot!! Ik moest alleen maar lachen omdat ik het zo cool vond, waardoor mijn masker iedere keer vol liep met water haha.. Nadat we de schildpad uitgebreid bekeken hadden zijn we weer verder gegaan en nog weer geen 5 minuten later verscheen daar de volgende zeeschildpad.. Deze was wel wat kleiner maar nog steeds groot. Ook was deze schildpad vrij nieuwsgierig en kwam dus heel dichtbij ons zwemmen om vervolgens naar boven te gaan naar 2 snorkelaars.. Verder ook weer allemaal andere mooie vissen gezien en koraal. Terug op de boot hebben we de spullen opgeruimd en zijn we weer terug gegaan. Bij de duikschool kregen we nog een briefing en heeft Bob ons laten zien watvoor vissen we hebben gezien met de namen erbij. Eenmaal terug in het guesthouse rond 15.00 ben ik gaan douchen en heb ik nog eens de geweldige ervaring overdacht.. Tegen 17.00 kwam ik Sam en Tim ook weer tegen. Zij hebben lekker gerelaxt bij een zwembed op het strand. Toen voorzichtig eens een balletje opgegooid over hoe lang we blijven op PhiPhi.. Omdat ik nu de introduik heb gedaan kan ik de open water course gaan doen van 3 dagen ( nog 2 dagen omdat ik de intro al gedaan heb).. Als ik deze cursus doe mag ik mezelf scuba diver noemen, hoe cool is dat?! Gelukkig wilden sam en tim ook nog wel een paar dagen extra blijven en dus ben ik s'avonds weer terug gegaan om me in te schrijven voor de cursus! Ik begin overmorgen, omdat er ook een theorie examen bij zit.. Ik moet er dus echt voor gaan leren! Met een boek en een grijns op mijn gezicht zijn we naar het guesthouse gegaan om vervolgens te gaan stappen! Het begon echt keihard te regenen dus zijn we de eerste kroeg ingegaan waar we ook de scuba dive leraren tegen kwamen. Al met al een gezellige avond. Met iets teveel drankjes op lekker gaan slapen want de volgende dag moest ik natuurlijk leren!

Wordt vervolgd ;-)

Xxxxx

  • 04 Maart 2012 - 18:03

    Hey Ellis:

    wat leuk allemaal te lezen veel plezier nog liefs lijda

  • 04 Maart 2012 - 19:57

    Tracey:

    Jeetje Ellis - ik vindt dit super stoer van je!...Ik geloof dat het niets voor mij is... maar erg cool dat je dit hebt gedaan!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

The count down!!

Actief sinds 08 Juli 2009
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 43146

Voorgaande reizen:

08 Februari 2012 - 14 Maart 2012

Backpack adventures with Samara & Ellis!

15 Juli 2009 - 31 Oktober 2009

the "no worries" trip

Landen bezocht: