the scuba dive skills! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu the scuba dive skills! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu

the scuba dive skills!

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis

01 Maart 2012 | Thailand, Bangkok

Na een dagje veel studeren en optima naar bed, ging Mijn wekkertje vanochtend weer lekker vroeg.. Tja je moet er wat voor over hebben zeggen ze.

Om kwart over 8 moest ik me melden bij de duikschool en ik was de enige die deze course ging doen dus had ik mooi privé-les! De ochtend relaxed begonnen met wat filmpjes over duiken.. Daarna kwam de praktijk, en moest ik het hele ding aan en afkoppelen met alle checks erbij.. Eerst deed mijn duikinstructeur Bob het even voor en daarna moest ik het na doen. En dat wel 4x achter elkaar ofzo! Het ging eigenlijk best goed, en volgens Bob had ik het snel onder de knie! De laatste keer moest het voor 100% goed zijn, zo niet dan zou ik op een biertje trakteren.. En ja hoor BAM 100%, jammer Bob daar gaat je biertje..
Nadat ik het aankoppelen en afkoppelen onder de knie had was het tijd om naar het strand te gaan waar we wat skills zouden gaan oefenen in ondiep water (5m). Zo moest ik mijn hele vest afdoen en weer aan, weightbelt af en om en nog veel meer van dat soort behendigheid dingetjes.. Ook de signalen allemaal doorgenomen en geoefend zoals bijv. Geen zuurstof meer, omhoog en omlaag gaan op de juiste manier etc. Ook moest ik mijn masker afdoen onderwater die Bob vervolgens afpakte om te kijken of ik rustig zou blijven. En de zuurstof tank even dicht gedraaid om te laten voelen hoe het is om zonder zuurstof te zitten. Ik vond het echt super leuk om allemaal te doen. Rond half 4 was ik weer klaar en kon ik weer verder gaan met studeren. Sam en Tim waren weer naar de banana bar waar de film The beach werd gedraaid ( speelt zich af op Maya beach, waar wij ook geweest zijn). Na het douchen ben ik hier ook heen geweest en heb ik hier nog even gechilled! Ook heb ik natuurlijk een beetje opgeschept over alles wat ik heb geleerd.. Ik had al met Bob afgesproken dat ik Sam en Tim ook even naar de duikschool zou smokkelen. Tim wilde morgen al wel mee gaan om te kijken, foto's te maken en te snorkelen, maar duiken is natuurlijk veel leuker! Dus heeft Darren een andere duiker ze omgepraat om mee te gaan duiken! En jawel Sam is zelfs overgehaald! Morgen gaan we dus met zijn 3en! Ik zit wel in een ander groepje want ga dieper maar we zitten wel op dezelfde boot! Echt leuk!

Vanavond vroeg naar bed, want ook de toets is morgen :-s

Xxxx

P.s de komende verslagen zullen waarschijnlijk beetje eentonig zijn want ik ben alleen maar aan het duiken en leren haha

  • 05 Maart 2012 - 18:03

    Heerko En Margriet:

    Nou wij vinden het geweldig allemaal tot nu toe hoor. Echt gaaf dat duiken joh laat Tim maar eens een paar foto's maken lijkt ons echt leuk studeerse nog maar even en tot snel Groetjes van ons allemaal en ook van Fasco xxxx ;)

  • 05 Maart 2012 - 21:13

    Rina En Fam:

    Hee Ellis, super man dat duiken, Hans en ik hebben het eens op kreta gedaan maar niet zo uitgebreid als jij.
    Succes verder met leren en veel duikplzier nog xxx

  • 06 Maart 2012 - 10:59

    Miss Pancake:

    Eentonige verslagen omdat je "alleen" maar aan het duiken en leren bent.....tuurlijk El ;-) Het is maar net wat je daarover allemaal wilt vertellen natuurlijk, hahaha!

    Je moet nu trouwens meteen doorvliegen naar Australië want door hevige regenval dreigt ons favoriete plaatsje Wagga Wagga onder water te verdwijnen!! En dat mag dus niet he?!

    Veel plezier met het duiken....waarin dan ook :-)
    x

  • 07 Maart 2012 - 09:47

    Moeders:

    Hoi avonturier, wat een mooie ervaringen zo in die onder water wereld.
    dat lijkt me echt gaaf om te doen en te zien .
    Nou lekker doorgaan met genieten , lfs moeders xx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

The count down!!

Actief sinds 08 Juli 2009
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 43144

Voorgaande reizen:

08 Februari 2012 - 14 Maart 2012

Backpack adventures with Samara & Ellis!

15 Juli 2009 - 31 Oktober 2009

the "no worries" trip

Landen bezocht: