Scuba diven met mijn Matties!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu Scuba diven met mijn Matties!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu

Scuba diven met mijn Matties!!

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis

02 Maart 2012 | Thailand, Bangkok

Early birdies!! Vanochtend moesten ons alle 3 vroeg melden bij de duikschool! Want jawel Tim en Sam gaan ook mee.. ze zijn zowaar niet teruggekrabbeld. Dus was het vroeg op! Onderweg even een shakeje gescoord en toen naar de duikschool gegaan. Sam en Tim zaten in een ander groepje samen met een dombo die niks van duiken snapt en niet zo goed luisterde naar de duikinstructeur. Tot grote ergenis van Tim die maar besloot om er zelf opuit te gaan hahaha wat natuurlijk niet mag. Uiteindelijk moesten zei na 15 minuten alweer naar boven omdat die dombo uit hun groepje verkeerd ademde en zijn zuurstof al weer op was. Ik had weer priveles.. ;-) want was de enige die de open water course doet en mocht vandaag dus dieper. De eerste duik moest ik nog wat oefeningen doen en verder was het meer een fun dive.

Eenmaal weer op de boot zijn we doorgevaren naar Maya Beach waar we geluncht hebben. Daarna moest ik 3 rondjes om 2 boten heen zwemmen en 10 minuten water trappelen.. dit hoorde bij mijn course haha. Na de lucnh zijn we naar duikplek 2 gegaan waar vaak haaien en zeeschildpadden gezien worden, en al gauw zagen we daar de eerste grote zeeschildpad weer. en........ op het eind ook nog een haai!!! Helaas had de dombo van Tim en Sam weer zijn zuurstof op en moest hij alweer terug naar de boot, Tim liet het er niet bij zitten en is toen nog voor een rondje gegaan met de duikinstructeur.

Toen we weer aan waren had ik nog even de tijd om te leren want om 17.30 moest ik me pas weer melden voor de toets. Nog even alles goed doorlezen dus. En toen was het zover.... de toets... Ik mocht er 10 fout hebben van de 50. pfff en het was pittiger dan ik dacht, de eerste keer had ik dan ook een paar domme foutjes gemaakt, niet goed gelezen/nagedacht en had ik er 11 fout :-( .. gelukkig was er ook nog een herkansing die veel beter ging en toen had ik er maar 3 fout.. Yeah!!! en dat betekent dat ik nu officieel Open water Scuba diver ben!! GESLAAGD!! whoehoee! Dat moet natuurlijk gevierd geworden. Eerst even naar de banana bar gegaan waar Tim en Sam weer een film aan het kijken waren.. Ik heb nog even wat te eten besteld en toen maar overggegaan op de Sangria ;-) Tim ging al optijd weg want was moe, dus ben ik nog even met Sam op pad geweest.. Uiteindelijk besloot ook Sam om naar huis te gaan en ben heb ik nog even doorgefeest met de Duikers. Toen de muziek op een gegeven moment uit ging besloot ik ook maar naar huis te gaan.

xxxxx


  • 07 Maart 2012 - 10:45

    Ria Versteeg:

    Hey Ellis, wil jij nog terug komen naar Nederland of wil je opgevreten worden hah ha hahah (grapje) NOU MEISJE WEER EEN HELE SPONTANE ACTIE, JE DUIKBREVETTEN HALEN, SUPER!
    Iris is al blij want dan wordt je vast ook lid van Adfun!
    Iris zit nu in -15 in Oostenrijk lekker aan het skieen wel koud maar met een strakke blauwe zonnige lucht!
    Ellis geniet deze laatste week nog meer wat gaat de tijd snel! xxxxx

  • 07 Maart 2012 - 16:01

    Dennis:

    He Elli!
    Keigaaf man duiken onie!:D Die shakes gaan er ook wel in haha. Veel plezier nog he, geniet er nog een weekje van!
    Xx

  • 10 Maart 2012 - 10:48

    Ederveen:

    Je voelt je dus als een kikkervisje in het water. Hoop dat je net zo goed kan duiken als autorijden haha. Ik lach me een deuk in het water. Wij zitten momenteel aan de Beemdweg in een natte tuin. Regen dus. Geniet ervan en tot gauw.

    Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

The count down!!

Actief sinds 08 Juli 2009
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 43138

Voorgaande reizen:

08 Februari 2012 - 14 Maart 2012

Backpack adventures with Samara & Ellis!

15 Juli 2009 - 31 Oktober 2009

the "no worries" trip

Landen bezocht: