een gevarieerd dagje - Reisverslag uit Hahndorf, Australië van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu een gevarieerd dagje - Reisverslag uit Hahndorf, Australië van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu

een gevarieerd dagje

Door: De razende Reporter

Blijf op de hoogte en volg Ellis

01 September 2009 | Australië, Hahndorf

Een gevarieerd Dagje!!
Vanochtend ben ik weer vroeg opgestaan. Gisteravond kreeg ik een smsje van Wendy met de vraag of ik een half uur eerder wilde beginnen om haar te helpen met 3 paarden die ze mee wilde nemen naar een crosstraining! Ashely had mazzel want hij is altijd vrij op maandag en dus kon hij lekker uitslapen na een vermoeiend weekend.. ik was best jaloers!! Ik ben om half 7 begonnen, Wendy had toen verbazingwekkend de paarden al gevoerd. Ik heb toen de drie paarden die meegaan naar de crosstraining klaar gemaakt voor vertrek. Samen met Wendy ben ik toen vertrokken naar de crosstraining. Ik vond het wel heel leuk dat ze mij mee vroeg, want ze had ook Mel mee kunnen vragen die beter weet hoe alles werkt. Wendy vertelde me onderweg dat ze Mel niet echt meewerkt en heel sloom is. Eind september sta ik er alleen voor want Ashley stopt dan en Mel stopt over 2 weken! Er komt nog wel een meisje uit Canada! Ze vond ook dat ik alles al zo snel onder de knie had en was heel erg geïnteresseerd in Nederland, volgend jaar wil ze met wat paarden naar Europa om mee te doen aan de WEG en is ze van plan om in Nederland te trainen! Ja was een leuk tochtje, met leuke gesprekken!!
Na een uur kwamen we aan bij de Cross country Locatie, ik heb toen de paarden van de wagen gehaald terwijl Wendy de hindernissen inspecteerde. Het heeft aardig geregend en het was dus lekker modderig! Gelukkig waren de meeste hindernissen goed! Ik ben toen op Sally gegaan en Wendy op Fox we hebben eerst wat rond gedraafd en gegaloppeerd en toen heeft Wendy wat hindernissen gedaan, was mij iets te eng! Haha op een gegeven moment zijn we naar een ander veld gegalopeerd waar wat lagere hindernissen stonden en ja echt waar ik heb toen een eng hek ding gesprongen en een piano ding! Ik was helemaal trots op sally dat ze me niet bang heeft gemaakt en zo goed haar best deed :).. toen we klaar waren met deze 2 heb ik ze afgespoten want ze waren helemaal wit van het schuim. Wendy heeft fred toen nog een beetje gewerkt en die was behoorlijk stout!! Daarna hebben we de paarden geladen en zijn we weer terug naar Hahndorf! Toen was het even opschieten, Mel de paarden gegeven en al het equipment, dat was behoorlijk vies geworden en moest dus schoon gemaakt worden! Ik heb toen gauw Storm en Shine geladen want met hun moesten we naar de dierenarts! Storm heeft zich een 2 weken geleden geblesseerd en Shine heeft afgelopen weekend zichzelf geblesseerd door op zijn kroonrand te trappen! De dierenarts was erg aardig en storm is helemaal hersteld van zijn blessure en kan weer aan het werk, wat er goed is want Wendy wil storm in Sydney starten en haar selecteren voor het team! Shine was ook oke, alleen de wond moet goed schoon gehouden worden en een paar dagen rust!
Na ons bezoekje aan de dierenarts zijn we rechtstreeks doorgegaan naar Metro, zo heet de Clinic waar Wendy en Jamie donderdag een woensdag een spring clinic geven! We hebben daar hebben Jamie, Wendy en ik het parcours opgebouwd. Storm en shine hebben we aan de vrachtwagen geknoopt en daar hebben ze lekker gegraasd!
Even in het kort wie Jamie is. Jamie Coram is Wendy’s trainer en heeft zelfs anderhalf jaar in Nederland gewerkt! hij heeft daar onder andere getraind bij Albert voorn! Hij was heel aardig en vertelde tegen Wendy dat ze zuinig moet zijn op mij omdat ik een goeie was hahahaha hoe grappig dat!
Tegen 5 uur waren we weer terug ! net heb ik lekker boodschapjes gedaan met ashley! Heb net lekkere kipschnitzel met worteltjes en aardappeltjes gekookt! Nu ga ik gauw naar bed want mijn batterij is helemaal op!! Morgen weer vroeg op !!
Xxx ellis

  • 01 September 2009 - 10:03

    Jo:

    Heb steeds al gezegd dat je de beste bent!!! En ik heb ook al voorspeld dat je daar straks gaat blijven...... ik ga nog gelijk krijgen!!
    Wat jammer dat Asley al zo snel weg gaat. Hopelijk klikt het ook goed met die Canadese! Kan ook maar zo een vent zijn natuurlijk. Wendy kan het maar zo weer verkeerd begrepen hebben, hihi!
    Het zou gaaf zijn als Wendy volgend jaar in NL wil trainen. Als ze leuke crossplekken zoekt, weten wij er nog wel een paar, of niet dan?!
    Doe ze de groetjes en dikke knuf voor jou!!!!
    x

  • 01 September 2009 - 14:20

    Lisa:

    hee El !

    haha je hebt weer een drukke dag achter de rug hoor ik. jammer dat die andere twee ashley en mel weggaan.. supper leuk dat je ook op wendy haar paarden mag!

    lovee you!

  • 01 September 2009 - 15:16

    Rina..:

    hee nichtje, wij wisten natuurlijk allemaal allang hoe goed jij bent:-)

    Super dat Wendy zo tevreden over je is.

    Ga zo door!!!!!

  • 01 September 2009 - 15:30

    Heerko:

    Hee lekkere knappe goede fijne dochter van mij jij bent wel een kanjer hoor echt ik ben heel erg trots op jou maar wil jou wel 1 raad meegeven en dat is ,blijf voral ook goed voor jou zelf zorgen goed slapen en lekker eten maar dat zit wel goed als ik het zo lees maar vooral als jij er straks alleen voor staat let dan goed op jezelf lieverd jij moet er toch wel regelmatig vroeg uit en het zijn toch lange dagen. Ik ben wel benieuwd wat voor een hulpje jij er nu weer bij krijgt uit Canada maar wie weet is zij / hij hi hi hi net zo vlot en aanpakkerig is als jij en wat JO al zegt van jij blijft daar nog nou prima maar jij komt eerst tussendoor thuis en zorgt dat jij daar een grote ranch hebt met veel bijverblijven want wij moeten dan toch ook ergens kunnen slapen ha ha ha ;) .Ik vind het geweldig dat jij het zo naar jou zin hebt en jij steekt er zeker ook weer wat van op lieverd 8) doe je best verder en wat ik al zij let goed op jezelf schat veel plezier en een hele dikke kus xxxxxxxxxx
    p.s. ook de hartelijke groeten van Margriet Dennis en Renate dddddoooooooeeeeeeeiiiiiixxxxxx :D :D :D

  • 01 September 2009 - 15:52

    Margriet:

    Hoi Ellis goh wat ben jij toch een werkpaard ;) ik sta helemaal versteld van jou en ben ook heel trots op jou :D ik heb de foto's die wij van Jo hebben gekregen bekeken en zijn met recht toch wel heel erg jaloers op jou :D . Wat een mooi land zeg wat zal jij daar nog lang op kunnen teren als jij straks weer terug bent :P . Jij had de groetjes al via jou vader gehad maar dan nu nog een keer hoor, Ellis veel plezier en ook van mij een dikke kus xxxxx;)

  • 01 September 2009 - 16:09

    Pienebel:

    hee ellebel!! wat super gaaf dat je overal mee heen mag en dat je zelfs zoveel op haar paarden mag rijden! ik ben echt hartstikke jaloers! we missen je wel hier hoor
    heel veel plezier nog en we blijven natuurlijk alles lezen :)

    dikke kus, je buurmeisje

  • 01 September 2009 - 19:44

    Leonore:

    Hey Ellebel,

    Jeetje mineetje, wat een prachtige avonturen en complimenten! Helemaal verdiend na al dat harde werken!

    Ik ben weer eventjes te gast in resort 'Reviuslaan'! Erg gezellig!

    Succes met alles El, en genieten!

    Liefs Leo


  • 02 September 2009 - 06:37

    Rina:

    GEFELICIFLAPSTEERD MET JE VADER!!!!!!!! Koop een lekker gebakje voor jezelf ;-)

  • 02 September 2009 - 21:17

    Vincent:

    Heey ellebel,

    Hoe is het nou daar? Als ik al je verhalen zo lees heb je je plek wel gevonden. Er is nu wel een beetje een lege plek aan de reviuslaan nu jij er niet bent.. Altijd zo gezellig als ik thuis kom en jij zit op de bank. gelukkig duurt het niet zo heel lang meer voordat je weer terug bent. Ik zie dat je ook vaak voor jezelf kookt dus ik verwacht wel wat lekkers als je terug komt. haha! geniet van je laatste weken hier is de herfst alweer begonnen:( xxxxxxxx be carefull

  • 03 September 2009 - 04:16

    Lijda:

    hoi ellis leuk alles te lezen...doe je kalm aan liefs van lijda xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

The count down!!

Actief sinds 08 Juli 2009
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 43136

Voorgaande reizen:

08 Februari 2012 - 14 Maart 2012

Backpack adventures with Samara & Ellis!

15 Juli 2009 - 31 Oktober 2009

the "no worries" trip

Landen bezocht: