Adelaide Royal Show - Reisverslag uit Hahndorf, Australië van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu Adelaide Royal Show - Reisverslag uit Hahndorf, Australië van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu

Adelaide Royal Show

Door: De razende Reporter

Blijf op de hoogte en volg Ellis

05 September 2009 | Australië, Hahndorf

5-09-2009 Nog een keer naar Australie :)
Vandaag ben ik weer wat eerder begonnen. Om half 7 had ik Storm al klaar voor Wendy, daarna heeft ze Sally nog gereden. Tegen kwart over 8 ben ik samen met Wendy naar de Adelaide Royal show gereden, waar andere 3 wedstrijd paarden staan voor de wedstrijd. Wendy heeft eerst Lia een beetje getraind, daarna zijn we naar Jamie Coman wezen kijken! Jamie rijd Plugger een 4* eventing paard van Wendy al een tijdje omdat Wendy 3 4* eventing paarden heeft en niet de tijd heeft ze allemaal goed te trainen. Plugger is nu al een half jaar bij Jamie, waar hij het springwerk traint, en met goed resultaat want Jamie en Plugger reden foutloos en waren 1e in de Barrage. Zoals ik al in een eerder verslag vertelde heeft Jamie 2 jaar in Nederland gewerkt voor Albert Voorn en Henk Nooran (henk is 1 van de beste springtrainers in europa). Ik heb de afgelopen week veel met Jamie samen gewerkt zowel op de clinic in Adelaide en thuis op stal waar hij Wendy traint voor de belangrijke wedstrijden komende weken (Jamie komt uit Victoria). Ik heb veel van hem geleerd over het springen, en hij vind het leuk dat ik zo geïnteresseerd ben in het springen. Daarom vrees ik dat ik nog een keer terug moet naar Australie, want Jamie heeft gezegd dat als ik nog een keer terug kom ik naar hem moet komen, hij zal me dan nog meer leren over het springen en hij zei zelfs dat als ik kom ik mijn paard kan meenemen en hij zou dat dan wel betalen :-S (arme Kuffert) ik dacht waaaaat hoor ik dat goed?? “Die” de moeder van Wendy vertelde namelijk dat als mensen bij hem willen komen werken en hun paard meenemen, zij hem moet betalen! Omdat hij overspoeld wordt met solicitatie brieven van mensen die bij hem willen komen werken en rijden! Heeel bizar! Maar goed wie weet wie weet! Hahaha
Ook Wendy had een goeie dag vandaag! Ze heeft alle paarden foutloos gesprongen en met Dancer de barrage gewonnen en ook met Lia stond ze weer op het ere podium nummer 1!!! Aan het eind van de dag tegen half 4 was er een Grand Parade, alle springruiters waren verplicht om hierin mee te rijden, je rijd 2 aan 2 in de arena terwijl er koeien, schapen, geiten etc rondlopen! Het was een hele happening! En rararara wat denken je….. ik reed mee in de show! Wendy had er geen zin in haha, dus ik heb net alsof gedaan dat ik Wendy was! Ik reed op Dancer, en had wendy’s jasje aan! Samen met Haylie (dochter van Jamie die even oud is als ik) reed ik de parade! Hahaha nu viel ik wel gelijk door de mand want het jasje was veeeeel te klein e de stewart had gelijk door dat ik Wendy niet was, haha hij was wel zo aardig niks te zeggen en dus mocht ik gewoon meerijden! Ik had Bob, de vader van Wendy gevraagt foto’s te maken maar dat is helaas fout gegaan! Die arme man voelde zich heel schuldig maar goed volgende keer beter! Heb er ontzettend van genoten en was erg leuk om te doen!
Na mijn optreden heb ik Dancer afgezadeld en ben ik met Bob mee naar huis gereden. Wendy was inmiddels alweer op stal om les te geven. Daarna heeft ze Fox nog even getraind gelukkig duurde dat niet zo heel lang want ik was aardig moe! Het is nu 8 uur en ben net klaar, pfff weet niet zo goed wat ik eens zal gaan koken, denk dat ik wat makkelijks maak en dan gauw mijn mandje induik!
Morgen gaat annika het Canades meisje die net nieuw is mee naar de show en blijf ik hier om wat paarden te rijden, te voeren, en een oogje in het zeil te houden! Waarschijnlijk heb ik morgen dus een relaxt dagje zo in mijn eentje dus heb ik tijd wat foto’s te maken! :)
Liefs Ellis

  • 06 September 2009 - 16:55

    Jo's P&M:

    Ha die Ellisfee,
    even een reactie op je vriend Jamie:
    1ste: Is hij knap?
    2e : Is hij nog een
    beetje jong?
    3e : Is hij rijk?
    4e : Je schrijft hij vindt het leuk dat je zo geïnteresseerd bent, maar ook in hem?
    5e : mogen wij ook komen op je eventuele verloving? dan gaan we vast sparen.
    Doe wel rustig aan hoor!!
    (grapje)
    zie volgende reactie.

  • 06 September 2009 - 17:07

    Jo's P&M:

    Hallo ellisfee,
    Een kort verslag ter plaatse.
    Het was een winderige regenachtige week, de afgelopen week, dus daar hoef je niet jaloers op te worden. Men zegt dat de komende week weer gaat zomeren, dus daar kan je weljaloers op worden. Maar ik denk dat je daar geen tijd voor hebt, want wat bij jij druk zeg.
    Hier in ons Dorp aan de Zee is de Boeldag weer voorbij, de Oliebollen en Kruudmoes gingen als warme broodjes over de tafel en het heeft weer heel wat centjes opgeleverd. Ging jij er ook altijd heen? Jo werd al vroeg door Kerk-klok-gelui gewekt en er was dan ook een behoorlijke drukte in haar straat. zaterdagavond heeft Jo gekookt, mosselen met een heerlijke saus en patatten en een overheerlijk toetje, het was beregezellig en ik heb het grote voorleesboek over Australië al ingekeken, het is prachtig geworden.
    En verrassing jij komt er ook in voor echt waar.
    Het is nu zondagavond en de Nederlandse dames zijn in de halve finale aan het voetballen tegen de Engelse dames. De meiden van Nederland die kunnen wat tegenwoordig is het niet voetballen dan wel paardrijden. Nu meisje ik hou op met het schrijven alles hier gezond geen varkensgriep nog en we gaan zo de zondag weer uitluiden, jij bent misschien al druk aan het werk. Nu een lieve groet van Jo's P&M


  • 07 September 2009 - 06:03

    Rina:

    Hahahah leuk verslag, jammer van de foto's maar het zit toch in jou koppie.
    Af en toe wel ingewikkelde paardentermen er tussendoor.
    Maar snap het meest wel helemaal toppie wat je meemaakt.

    Groet Rina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

The count down!!

Actief sinds 08 Juli 2009
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 43138

Voorgaande reizen:

08 Februari 2012 - 14 Maart 2012

Backpack adventures with Samara & Ellis!

15 Juli 2009 - 31 Oktober 2009

the "no worries" trip

Landen bezocht: