Making connections! - Reisverslag uit Hahndorf, Australië van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu Making connections! - Reisverslag uit Hahndorf, Australië van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu

Making connections!

Door: De razende Reporter

Blijf op de hoogte en volg Ellis

11 September 2009 | Australië, Hahndorf

Gisteren 10-09-09 pffff tringeling deed het wekkertje vanochtend om kwart voor 5! Neeej he wat een tijd, maar goed snel uit bed aangekleed en de paarden opgezadeld voor Wendy die ook al bed was! Verder was er geen kip in de stal te bekennen behalve de security meneer! Vandaag heeft Wendy ook de World cup in adelaide en rijd daarom de paarden zo vroeg om optijd voor haar vlucht van 10 uur te zijn! Om half 6 stond ik te kijken bij de dressuur les, en ik kan jullie vertellen dat het heeel koud is s’ochtends dus heb ik besloten ook maar vast de stallen uit te mesten om een beetje warm te blijven! Tegen half 8 waren we klaar en is Wendy weer vertrokken. Annika en ik zijn toen gaan ontbijten. De dag verder was lekker relaxt, het was prachtig weer en s’middags steeg de temperatuur aardig en heb ik regelmatig de schaduw opgezocht! Gedurende de dag hebben we de paarden een paar keer uit de stal gehaald om met ze te gaan wandelen en grazen. Verder heb ik de dressuur van de jonge paarden gekeken en langs de winkeltjes gelopen! Het leuke hiervan is dat ik nog wat Iceboots voor paarden heb gescoord . Wendy wordt hierdoor gesponserd en Di zat gezellig met die meneer in de stand een beetje te praten toen ik langs kwam, Di werd helemaal lieries en heeft me gelijk voorgesteld en opgeschept. Na een half uur daar in die tent gezeten te hebben en gepraat heeft hij mij een paar Iceboots gegeven (200dollar) IK GEKREGEN!!! Hoefde alleen de ice dingen voor erin te kopen voor maar 30 dollar normaal 80 dollar!!! Joehooe!! Ik weet nog niet wanneer ik die dingen ga gebruiken maar het is altijd handig voor het koelen van de benen. Tja de handige contacten stromen binnen! Het is zo grappig, de paarden hebben een fleece deken die we op doen als we met ze gaan lopen. Het is een deken van de Sponsor Zilco en er staat Wendy schaeffer is proudley sponserd by Zilco. En als mensen dat dan lezen komen ze gelijk naar je toe van oooooh ben jij groom van Wendy en kom hier wat drinken blablabla heel leuk.
Dus jaa dat was een leuk en relaxt dagje! S’avonds begon het echte feest, er was namelijk een Cocktail party en Di wilde perse dat wij meegingen, maar er was een dress code zwart wit!! Had ik nou net geen zwart en wit, afijn ik had wel een donkere spijkerbroek en een super licht roze blouseje (die eigenlijk wit was maar dankzij Jo DOOOSS roze is geworden!!!) hahah! De avond stelde op zich niet veel voor en veel ouwe lui, echte cocktails waren er ook niet maar wel wijn en die ging er goed in :) tegen 9 uur hadden annika en ik al het gevoel dat het 23:00 uur was dus besloten we terug te gaan! Toen heb ik in bed nog een beetje wat gelezen en tegen half 11 kwam Wendy weer terug. En toen ben ik lekker gaan slapen en viel als een blok in slaap met al mijn wijntjes!
Vandaag 11-09-09 is de dressuur proef. Fred moest al om 9 uur en dus ben ik eerder opgestaan om te voeren en tegelijker tijd te gaan vlechten. Om 7 uur was ik klaar en heeft Wendy storm nog even lichtjes getraind die pas om 2 uur haar dressuur proef hoeft te doen. Om 8 uur is Wendy rustig aan begonnen met fred, hij is nog erg groen in het hele wedstrijd gebeuren en heeft dus wat tijd nodig om te relaxen in de wedstrijd sferen. De proef ging redelijk goed als was fred erg gespannen en dat was helaas bij sommige onderdelen goed te zien. Toen we klaar waren met fred heeft annika hem verder verzorgt en ben ik met Wendy de crosscountry gaan lopen. Pfff dat was een hele wandeling van bijna 2 uur en veel stukken tegen de heuvel! Het was wel erg interessant want Wendy heeft me veel uitgelegd over hoe je de hindernissen moet rijden en wat slimme tricks! Ook allemaal erg handig voor mijn schoolopdracht. Daarna heb ik snel een boordje gemaakt en ben ik Storm gaan vlechten, ik heb de paarden toen samen met annika een beetje rond gestapt en laten grazen. Om 1 uur is Wendy begonnen met storm het losrijden ging erg goed, dressuur is niet haar sterkste kant! Megan was er ook en het grappige was ook dat ze de hele tijd aan mij vroegen wat ik er van vond! De proef ging ook redelijk goed, maar was niet spetterend en de jury vond het te braaf Wendy en storm kregen 61%. Wendy staat nu op de 9e plaats wat nog aardig goed is! Wendy vond de cross country niet al te zwaar, en storm kent de meeste hindernissen! Maken een goede kans op een inhaalslag dus. Na dat we storm verzorgt hadden hebben we fred weer opgezadeld want Wendy wilde een paar oefen hindernissen met hem doen, dat duurde niet al te lang het was erg druk en fred deed zijn best dus was gauw weer klaar. Daarna heb ik fred na verzorgt en ben ik nog een keer met beide paarden gaan grazen terwijl annika en Wendy de cross liepen! Wendy loopt en jogt de cross en paar keer.. zo weet ze precies de afstanden en lijnen! tegen 5 uur was ik klaar en ben ik naar de vrachtwagen gegaan even lekker de voeten op de bank en relaxen! Een uurtje later ben ik met annika naar een clinic van Andrew Hoy gaan kijk ook een eventer! Hij gaf een soort spring training aan verschillende ruiters met jonge paarden voor het publiek. Ik was niet echt weg van hem, hij maakte de ruiters een beetje belachelijk als ze iets fout deden en hij zette ze vaak voor het blok voor al het publiek.. nee niet echt leuk!
Net heb ik lekkere spaghetti gegeten, en gerelaxt een rustig avondje! Ik ga zo lekker naar mijn bedje morgen is de cross en dan is het allemaal even wennen want weet niet zo goed hoe dat allemaal gaat! Er is een quick cooling down en allerlei andere tierenlanteinen haha! Ik ben erg nieuwsgierig.
Nu ga ik nog even snel een rondje langs de paardjes en dan slapen!!
Liefs ellis!!

  • 11 September 2009 - 15:25

    Jo:

    Tuuuuuurlijk, geef mij maar weer de schuld van je roze blousje! Had je hem maar niet tussen de gekleurde was moeten stoppen ;-)
    Kom je wel aan je schoolopdrachten toe, met zo'n druk schema?
    Leuk dat je zoveel nieuwe mensen ontmoet. Je kan straks nog wel een extra koffer kopen als het zo doorgaat met al die kadootjes.
    Ben benieuwd hoe het gaat met de cross! En hoe doet Cooper het eigenlijk? Moet je die ook helpen?
    Ik mag morgen met Liesbeth en Pien mee naar Horse Event, gezellig he?! Zal ze daar de groeten van je doen!!
    Toedels, xxxx

  • 11 September 2009 - 16:23

    Rina,:

    hey Ellis,,

    Wat een dag weer zeg.
    Val jij trouwens niet kiloooooooo's af daar???, jemig wat een inspanning lever jij daar ( of valt het in het echt wel allemaal mee ;-) )

    Nou hopelijk gaat de cross goed voor Wendy en de paarden.

    Vanmiddag je mama nog even gezien bij Lijda.
    Fijn dat hert met pluck weer beter gaat.

    Maar weer de groetjes uit Hierden..


  • 12 September 2009 - 13:19

    Heerko En Margriet:

    Hoi El ja wij zijn een beetje laat met reageren maar zijn erg druk geweest bij de post :( maar ja jij kan er ook wat van zeg als wij dat zo lezen,het is maar goed dat jij nog wat gaatjes vind om te relaxen.
    Het is toch wel jammer dat Jo niet kan wassen he hi hi hi :D.
    Goh meid wat is dit toch een gelevenis voor jou en wat maak jij veel mee en wat leer jij daar weer veel van lieverd.
    Hou de paardjes maar goed in de gaten 8) en zorg goed voor jezelf.
    Een hele dikke knuffel van ons en relax schatje.
    Wij horen nog weer xxxxxx
    :D :D :D :D

  • 13 September 2009 - 10:24

    Moeders:

    Hoi kind,
    Nou dat is weer een heel verhaal, ik heb ook een paarden avontuur vanmiddag ben dan namelijk de groom van Jo . We gaan Undercover verhuizen naar Garderen. Zijn vakantie zit er dan weer op en kan hij weer in training.
    Lisa is aan het werk en ik ga vanmiddag met oma een hapje eten bij Lisa.
    Dus dat is weer een gezellig dagje. Met Pluk gaat het goed , hij doet soms net of hij een puppy is.Ook wil hij steeds weer een snoepje dus dat zit wel weer snor met hem. Nou lief tot de volgende keer. xxxxxxx moeders

  • 13 September 2009 - 18:03

    Diny And The Crew:

    Hoi lieve Ellis,
    Wij volgen je nog iedere dag en genieten van je verhalen. Hier alles goed. We genieten van een mooie nazomer. Leo is op zoek naar een huis in Zwolle. Er is veel te koop maar erg duur. Maxim groeit als kool en gaat vanaf 21 september naar de opvang en de beide OMA's als Celeste weer gaat werken. Fokko en Simon zijn nog staads supporter van Heerenveen maar het gaat erg slecht.
    Ze staan bijna onderaan.
    We bellen regelmatig met mama en Leo houd je bedje daar regelmatig warm.
    Als je terug komt spreken we snel iets af.
    Nog veel plezier daar en doe voorzichtig!!
    Denk goed aan jezelf.
    Veel liefs van ons allemaal.
    Fokko, Diny, Simon, Ed, Leonore, Celeste, David en Maxim.

  • 14 September 2009 - 05:48

    ZUS:

    Heee El !

    super vet dat je zo'n ice ding kreeg ben benieuwd hoe dat er uit ziet! wel zieke tijden dat je moet opstaan pfoe. Zo te horen vermaak je je nog wel!

    Dikke kus Lisa

  • 14 September 2009 - 10:14

    Yo:

    Hey ellebel,

    Wat gaaf om dat allemaal te lezen. Nou heb je een beetje een idee hoe het er allemaal aan toe gaat. Erg leuk he... Wij gaan aankomend weekend weer naar Varsseveld toe. En henk jan heeft zich gekwalificeerd voor Boekelo dus helemaal top.
    Geniet er nog lekker van.

    Dikke knuffel.

  • 14 September 2009 - 11:15

    Nienke:

    vind het wel weer een tijd voor wat foto's ellis ;)!

  • 14 September 2009 - 15:36

    Jo:

    Ik ben het helemaal eens met Tijd voor foto's!!! Van Wendy, wedstrijden en natuurlijk ook van Cooper ;-)!!!!!
    xxx

  • 16 September 2009 - 06:08

    Rina:

    ELLIISSSSSSSSSSSS!!!!!!!

    LEEF JE NOG HAHAHAHHA

    Al 5 dagern geleden je laatste verslag.:-(

    Je zal wel heel druk zijn.

    Denk aan jezelf hé.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

The count down!!

Actief sinds 08 Juli 2009
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 43136

Voorgaande reizen:

08 Februari 2012 - 14 Maart 2012

Backpack adventures with Samara & Ellis!

15 Juli 2009 - 31 Oktober 2009

the "no worries" trip

Landen bezocht: