Top Week in SYDNEY!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu Top Week in SYDNEY!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ellis Feenstra - WaarBenJij.nu

Top Week in SYDNEY!!!

Door: De razende Reporter

Blijf op de hoogte en volg Ellis

14 September 2009 | Australië, Sydney

Sydney 12-09-09 vandaag is de cross country, joehoe!! Vanochtend zijn we niet zo heel vroeg opgestaan, om half 8 hebben we de paarden gevoerd en daarna zijn we fred gaan klaar maken voor de cross country. Hij moet om 11 uur en start in de 1* rubriek. Om half 11 hebben we alle spullen verzameld bij de finish, daaronder vallen: sponzen, emmers, ijs, en zweetmessen. Als Wendy en fred binnen komen moet fred zo snel mogelijk gekoeld worden om zijn normale temperatuur en ademhaling weer terug te krijgen! Ik was best zenuwachtig, er zijn allemaal dierenartsen aanwezig die de temperatuur en ademhaling checken en zodra ze binnen komen draait alles om het paard en gaat het allemaal heel snel! Gelukkig ging alles goed, sponzen met ijswater, lopen, weer sponzen.. en dit net zo lang tot de arts zegt dat alles weer normaal is!
Bij storm was het helemaal stress, die moet om 2 uur en het was toen ook nog een heel warm. Toen ze binnen kwam kwamen alle dierenartsen helpen met de cooling down, haar temp steeg namelijk naar bijna 42graden! Het duurde zo’n 30 min voordat ze weer haar normale ATP terug had. Het goed nieuws was dat Wendy als enige binnen de tijd was en ook nog eens foutloos! Daarmee heeft ze nu een grote voorsprong en kan ze morgen met het springen 3 balken laten vallen.
In de namiddag hebben we de paarden lekker laten grazen, en de benen flink gekoeld! Alles ziet er goed uit en geen van beiden hebben problemen opgelopen!
Oow by the way, ik heb nog een leuke blunder gemaakt ook (BLOND).. ik liep met een emmer vol water terug naar de fred, maar er stak een boomstronkje uit de grond.. en ja je raad het al.. ellis struikelt natuurlijk over het boomstronkje, beland in de bosje met de emmer water over me heen :) ja heb weer een leuke reputatie achter gelaten!
Sydney 13-09-09 SPRINGEN YEAH!!! Vandaag is de springrubriek en storm en zelfs fred staan er goed voor. Fred is in de eerste rubriek, hij was aardig in vorm wat nogal bijzonder is voor zijn doen want hij is een beetje laks! Hij had 1 balk, en eindigde als 2e.. en volgens mij was hij ook heel trots op zichzelf haha. fred en ik hebben niet zo’n goede klik. Fred probeert altijd te bijten en heeft mij een keer flink te grazen genomen, mijn hele arm was dik en blauw en heb er aardig last van gehad sinds dien haten we elkaar! Hahaha echt waar ik probeer vrienden met hem te blijven maar elke keer flikt ie me weer wat, en gelukkig ook Wendy vind hem irritant en hij is te koop! Wel grappig als er een koper komt dat ik dan moet vertellen hoe geweldig hij wel niet is! Afijn hij heeft zijn best gedaan en is als 2e geëindigd wat echt super goed is!
Tussen de rubriek van fred en storm hebben we al wat spullen ingepakt want we vertrekken na de rubriek van storm weer naar Adelaide. Storm moet om 4 uur en we waren allemaal zenuwachtig, 3 balken te verspillen maar toch spannend! Storm sprong echt geweldig en eindigde foutloos, en daarmee wonnen Wendy en storm de 3* eventing! Tijdens de ere presentatie, mocht Wendy een paar dingen zeggen en er werd onder andere gevraagd of ze nog mensen wilden bedanken en ze zei: ten eerste wil ik mijn 2 grooms bedanken uit Nederland en Canada ze zijn allebei net nieuw en hebben een geweldige prestatie geleverd:) dat was echt super leuk om te horen! Mel en Ashley zijn een beetje tegendraads en halen allemaal flauwe geintjes uit, zo hebben ze terwijl wij in sydney zaten besloten allebei de week vrij te nemen en de paarden niet te verzorgen!!! Terwijl er verder niemand is en ze niks van tevoren hebben laten weten. Gelukkig stoppen ze allebei en heeft Wendy dan weer wat zorgen minder, want echt waar je wordt echt niet goed van die 2! Afijn na de presentatie dachten we te vertrekken maar Wendy moest verschillende interviews doen. Ook hebben Annika en ik allebei een t-shirt gekregen van Wendy als aandenken aan Sydney, haha en uiteraard ik ashley en Mel even jaloers gemaakt! en jaa dat waren ze! Zegen half 8 zijn we vertrokken en toen kon de lange reis terug weer beginnen. Elke 5 uur paarden van de wagen, en tussendoor zoveel mogelijk proberen te slapen. Tegen 15.00 waren we weer terug in adelaide, paarden nog even een uurtje op de wei gezet, gevoerd, wasje gedraaid en toen snel naar bed! Morgen (dinsdag) ben ik vrij om alles weer te organiseren want s’avonds om 11 uur vertrek ik weer met Wendy naar Melbourne voor de Royal show (springwedstrijd) we nemen Plugger, shine, dancer en toppertje Lia mee. Annika blijft thuis om voor de paarden te zorgen omdat mel en ashley weg zijn! Heb er weer zin in en word vast weer een top week!
Liefs Ellis

  • 16 September 2009 - 08:50

    Nienke:

    jeeejj eerste reactie! super ervaring weer! je bent maar druk, gelijk weer door naar melbourne! zorg je er wel voor dat je ook nog een keer een avondje gaat chillen? ;) veel succes en plezier! en ik wacht nog steeds op foto's .....

  • 16 September 2009 - 09:48

    Rina..:

    Jee Ellis wat GWELDIGGGGGGGGGGG!!!!!!!!!!!!!!!! allemaal wat een belevnis en je stapt zo weer in het volgende.
    Super leuk dat het zo goed is gegaan en dat Wendy zo tevreden over jullie is.

    Echt helemaal TOPPIE!!!!

    Heel veel succes in Melbourne

    Liefs van ons...

  • 16 September 2009 - 17:26

    Jo:

    Bellieeeee! Ik zal niets zeggen over dat struikelen........ ben alleen maar van de bank gerold van het lachen!!
    Wat zijn Mel en Asley flauw aan het doen zeg! Dat had ik van Asley niet verwacht!! Fijn dat ze straks weg zijn.
    Echt super om te lezen dat Wendy jullie inzet ook echt waardeert! Je laat het ons wel op tijd weten, als je niet meer terug komt he?! ;-)
    Geniet maar weer lekker in Melbourne!
    xxx

  • 16 September 2009 - 20:00

    Heerko:

    Heeee Ellis wat leuk om weer wat van jou te horen ik vind het allemaal geweldig weer hoor. Wat maak en beleef jij toch weer vanalles mee.
    Ik vind het ook wel erg fijn dat jij het zo goed kan vinden met die nieuwelingen :) en wat leuk dat Wendy zo trots op jou is, doe haar de groeten maar hoor.
    Dat met die emmer Ellis daar kan jij niets aan doen hoor 8) dat had Jo ook kunnen overkomen hi hi hi hi :D :D :D .
    Ik hoop dat jij net zo'n fijne tijd in Melbourne krijgt als hier voor en wens jou alle sterkte toe lieverd :lol: heel veel kusjes en tot de volgende keer schat. Groetjes van ons allemaal ;) ;) ;) xxxxxx

  • 16 September 2009 - 20:20

    Margriet:

    Hey Ellis,wat weer een mooi lang verhaal zeg geweldig, en die blunder van jou had ik graag bij willen zijn zal er vast heel grappig hebben uit gezien. Als fred weer gaat bijten gewoon terug bijten hoor. Wat fijn dat Wendy super tevreden is maar dat kan ook niet anders met zo'n toppertje als jij. Heel veel succes in melbourne. xxx :D :D :D

  • 21 September 2009 - 19:54

    Jo:

    Hey Toppertje!!
    Heb je Ananda eigenlijk nog gezien in Melbourne? Ik zie net op haar zeer uitgebreide weblog ;-) dat zij vandaag weer in NL aankomt. Voor mijn gevoel heeft zij echt honderd jaar in Australië gezeten. Lijkt wel of jouw tijd daar veeeel sneller gaat. Komt natuurlijk omdat je allemaal van die leuke spannende dingen meemaakt!!
    Nu ook nog naar Kangaroo Island?! Een beetje leuk op reis gaan, zonder mij?!!! Dat kan écht niet hoor poep ;-)
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

The count down!!

Actief sinds 08 Juli 2009
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 43146

Voorgaande reizen:

08 Februari 2012 - 14 Maart 2012

Backpack adventures with Samara & Ellis!

15 Juli 2009 - 31 Oktober 2009

the "no worries" trip

Landen bezocht: